Re: Orto

Autor: Rafal Szymczak (rafalszymczak_at_discoverfinancial.com)
Data: Fri 12 Jan 2001 - 00:50:25 MET

Piotr Grzybowski wrote:
> =

> bledy ortograficzne nie maja _nic_ wspolnego z szacunkiem, nie wiem
> czemu kretynskie reguly pisowni polskiej - ktore sa _przezytkiem_
> historycznym wydaja Ci sie takie wazne.
> W nie dalekiej przeszlosci, pojawila sie grupa filologow i innych ludz=
> ogolnie nauki, ktorzy chcieli usunac wszelkie zasady pisowni - krotko
> mowiac wszstko mialo byc pisane tak samo, niestety ten prad jakos
> nie przetrwal.. nie wiem dlaczego do konca.. ale szkoda.
> =

Hmmm. Popieram uproszczenie pisowni, ale jakbys wtedy rozroznil slowo
moze od morze?

> prawde mowiac, nie interesuje mnie zadna zasada, ale nie daltego ze kog=
os
> nie szanuje, ale zasady pisowni sa bez sensu, sa nie logicze i sa
> przezytkiem. W nowoczesnych jezykach takie badziewie nie istnieje i w
> polskim wczesniej czy pozniej tez przestanie istniec...
> =

Czyzby? A zali nie znasz wacpan angielskiego jezyka? Tu dopiero pisownia
postawiona jest na glowie. Polski jezyk ma ta przewage nad angielskim,
ze instnieja scisle reguly przechodzenia z tekstu pisanego na mowiony
(czytaj czytania). W druga strone jest to juz znacznie trudniej. Kto z
nas nie zna oslawionych dyktand w stylu "Choza Hania chyzo czmycha"?
Natomiast w angielskim nie ma zelaznych regul w zadna strone. Tak wiec
panowie szlachta nie narzekajmy.

-- =

* *
* Rafal Szymczak *
* Discover Financial Services, Inc. *
* rafalszymczak_at_discoverfinancial.com *
* "Long live OS/2" *
* *