Re: HEEELP! G'98 rozwalilo mi OS/2

Autor: Jarosław Tabor (jarek_at_srv.pl)
Data: Wed 27 Dec 2000 - 21:06:10 MET

Piotr Grzybowski napisał(a):

> wiadomo ze windozesyf podmienia partycje z flaga bootable (startable)
> i ustawia ja na swoja partycje.. ale nie pojdziemy dalej, jak nie
> napiszesz jak wszystko bylo ulorzone...

Sytuacja byla jak nastepuje:

/dev/hda1 primary fat32 g98
/dev/hda2 primary 83 Linux
/dev/hda3 primary hpfs OS/2
/dev/hda4 ext
/dev/hda5 fat32

Wszystko bootowane z lilo z ukrywaniem partycji (set=???_hide itp).
Po probie instalacji DCOM95 na G98 G umarlo.
Do tego momentu wszystko jeszcze dzialalo, poza tym ze G98 zawieszalao sie po
podaniu hasla (Explorer wykonal GPF).
Zapuscialem setup z wind (byly na twardym) i po tym wszystko padlo totalnie.
Poszukiwania doprowadzily mnie do najstepujacych wniskow:
FAT: na windach zwalony (smieci wpisane w FAT, brak zgodnosci kopii, scandisk
sie zawiesza)
HPFS: skasowany bootblock, w superblock-i spareblock-u smieci, jak w FAT-cie
od wind.
Linux - o dziwo nienaruszony, aczkolwiek nie daje sie zabootowac inaczej jak z
dyskietki albo CD.

Tak na oko poza pierwszymi sektorami z HPFS reszta jest OK. Po wgraniu z
pierwszych 18 sektorow HPFS-a
z jakiegos starego backup-u, mozna dostac sie do danych ale nie do wszystkich.
Akurat do tych gdzie sa najwazniejsze dane,
dostac sie nie da. Katolog istnieje ale nie da sie do niego wejsc.
Zrobilem linuxem kopie calej parycji na inny dysk cat /dev/hda3 | gzip >
os2.gz i zapuscilem chkdsk /f:3.
Po 4 godzianch dostalem dzialajacy hpfs ale zamiast dostepu do oszukiwanych
danych mam katalog FOUND1
ktory zawiera parenascie tysiecy plikow ze zmienionymi nazwami - wiekszosc
poszukiwanych danych tam jest,
ale odbudowa struktury katalogow i poprawianie nazw to zajecie na pare
miesiecy.
Pytanie: JAK ODBUDOWAC SUPERBLOCK ??? Reczna odbudowa archiwum PMMail (bardzo
wazna) to zabojstwo!
( o innych nie wspomne).

JT.