Re: Sterowniki i sieć windziana

Autor: Rafal Szymczak (rafalszymczak_at_discoverfinancial.com)
Data: Wed 13 Dec 2000 - 17:29:30 MET

tszczesn_at_elka.pw.edu.pl wrote:
> =

> mam do fachowc=F3w kilka pytanek:
> 1) S=B1 sterowniki pod OS2 do drukarki HP DJ640C? (jest
> pod=A0=B1czona do komputera pod wind=B1, a ja chc=EA jej u=BFy=E6 z
> poziomu OS2) 2) Mam w domu trzy komputery po=A0=B1czone w sie=E6 -
> jeden to Win95, drugi WinME, trzeci (m=F3 :) OS2. Dop=F3ki na
> drugim te=BF by=A0 win95 wszystko z sieci=B1 by=A0o OK. Po wymianie
> nie widz=EA tego komputera w Connections, ale do jego zasob=F3w
> si=EA mog=EA dosta=E6, jak podam nazw=EA komputera i zasobu.
> [...]

1) Sproboj uzyc sterownikow do DJ610C. Sa na DD-Pak. Oczywiscie musisz
podac, ze twoja drukarka jest 610C, a nie 640C, ale powinno dzialac w
porzadku.

2) Nie jestem pewien. Moze masz rozne nazwy grupy roboczej na kazdym z
komputerow.

3) To jest kwestia negocjacji najwyzszego poziomu protokolu sieciowego.
Najprawdopodobniej, wynegocjowany zostaje LANMAN1.0, ze wzgledu na to,
ze Winda nie chce przyjac rozszerzonych atrybutow, o ktore OS/2 prosi.
Dialekt LANMAN1.0 nie uzywa rozszerzonych atrybutow, ani dlugich nazw
plikow.
Natomiast, jak polaczysz sie z pod Windy do OS/2, to masz dlugie nazwy.
Jest to dlatego, ze dialektem wynegocjowanym staje sie LANMAN2.1. Ten
protokol ma rozszerzone atrybuty (chociaz Winda o nie nie prosi) i
dlugie nazwy plikow. Zeby to jednak zweryfikowac, nalezaloby uzyc
network sniffer. Jak sie to po polsku nazywa, sieciowy wachacz?

-- =

* *
* Rafal Szymczak *
* Discover Financial Services, Inc. *
* rafalszymczak_at_discoverfinancial.com *
* "Long live OS/2" *
* *