Re: RAM a OS/2

Autor: Rafał Zawiślak (rafalz_at_box43.gnet.pl)
Data: Tue 05 Dec 2000 - 00:15:15 MET

Rafal Szymczak napisał(a):
> Nie ma ograniczenia. Tyle ile procesor jest w stanie zaadresowac, tyle
> moze OS/2. Klopot jest natomiast z niektorymi czipsetami, a raczej
> BIOSami. Nie wszystkie raportuja poprawnie wielkosc pamieci na
> zawolanie, jakie OS/2 uzywa. Winny jest OS2LDR, ale w ktoryms z
> ostatnich fiksow zostalo to znacznie poprawione. Radze poeksperymentowac
> w razie gdyby OS/2 nie widzial wszyskiej pamieci. Z mojej osobistej
> praktyki wynika, ze prawie zawsze gdy jest w BIOSie ustawienie dotyczace
> OS/2, nalezy to WYLACZYC (tak jakby nie uzywalo sie OS/2).

Czesc

Ja w zwiazku z powyzszym. Mam chipset TX-owy [to ten od Pentium MMX] i
spotkalem sie gdzies z informacja, ze pozwala on obsluzyc tylko 64 mg
RAMu. Z drugiej strony na plycie wg instrukcji moge zainstalowac do 384
MB RAMu. Ktora z informacji jest prawdziwa? Czy chipset [lub OS/2]
obsluzy wiecej niz 64MB?

zdrowko
rafal