Re: Help!!! Jak odzyskac dane?

Autor: Dariusz_Pilarek_at_GrupaZywiec.pl
Data: Thu 13 Jul 2000 - 15:28:12 MET DST

On 13.07.2000 12:40:54 hubert_grupy wrote:

>Ale takiej komendy brak w OS/2.
>Jest tak: FAT zostal wyczyszczony (disk edit pokazuje same zera). Wiec
>przypuszczam, ze unformat nic nie zrobi. Formatowalem pod OS/2.
>Dane nie sa zamazywane tylko FAT. Wiec dane sa do odzyskania. Tylko, ze:
>Trzeba znalezc poczatek pierwszego fragmentu pliku, potem nastepny
>fragment, potem nastepny itd. Ale jak to wyglada? Poczatek pierwszego
>fragmentu pliku jest zapisany w FAT, ale jego nie mam (moglbym go znalezc
>po naglowku disk editem). Ale czy informacje o nastepnym fragmencie jest
> [...]

Tak, informacja o nastepnym fragmencie jest zapisana w FAT. Ale... format czysci
tylko glowna FAT (i jej druga kopie), w ktorej jest zapisany katalog glowny
(korzeniowy, root, "\", czy jak kto woli) i ten zwykle zawiera max. 512 pozycji;
FATy plikow i dalszych katalogow zapisanych w podkatalogach powinny zostac
nietkniete gdyz nie leza w czesci systemowej dysku tylko w czesci danych; wiec
dane z tych katalogow jakis unformat czy inna utylita powinna odzyskac bez
problemu. Podsumowujac - te pliki, ktore miales w katalogu glownym mozesz uznac
za stracone dla automatycznego odzysku, jedynie recznie wg zawartosci. Cala
reszta powinna sie dac odtworzyc automatycznie lacznie ze struktura katalogow.

PS. Kiedys bylem zmuszony lepic takie fragmenty recznie... katorznicza praca.
Odradzam.
PS2. Jak juz nie masz nic innego niz disk edit, to przeszukuj dysk na nazwy
plikow, ktore pamietasz i jak trafisz na cos co wyglada na FAT, nastaw "view as
FAT" i manipuluj calymi plikami.
PS3. O ile mnie pamiec nie myli, unformat z Novell/Caldera DOSa 7 byl dosc
dobry.
PS4. Wszelkie manipulacje rob raczej pod czystym DOSem, nie pod OS/2.

Pilar