Re: Dwie karty sieciowe ....

Autor: Jan Stożek (jasio_at_nowhere.pl)
Data: Sat 08 Jul 2000 - 23:57:26 MET DST

On Sun, 3 Jul 2000 09:33:25 Grzegorz Szyszlo
<znik_at_avalon.wbc.lublin.pl> wrote:

> powiem wiecej. jak sie instaluje karte i ma byc dostep do NCP (tzn.
> NetWare),
> to i tak trzeba wpisac MAC karty, i to dwukrotnie. z tym ze sterowniki
> wiekszosci producentow sa na tyle cwane, ze MAC "wpisuje" sie sam.

        Zaraz, zaraz. Fakt, że OS/2 z jakiegoś powodu wymaga
wpisania numeru MAC, ale dlaczego akurat drivery do OS-a
_wymagają_ wpisania MAC-a, a żadne inne nie? Podejrzewam, że to
jest jakiś bulshit albo z samymi driverami albo z jakimś NIF-em.
Po drugie, jeden z bitów MAC-adresu sygnalizuje, czy adres jest
fabryczny, czy redefiniowany i w przypadku próby zdefiniowania
MAC-a karty powinien zostać przestawiony. Co prawda nie wiem, czy
norma coś mówi o próbie redefiniowania adresu fabrycznego. :)

--
Pozdrawiam,
Jan.