Re: Plik asf i inne

Autor: Przemyslaw Dobrowolski (dobrawka_at_asua.org.pl)
Data: Wed 28 Jun 2000 - 15:02:37 MET DST

On Wed, 28 Jun 2000 13:23:41 +0200 (MET DST), Andrzej Pięta wrote:

> Ostatnio wrócił problem odtwarzania plików o dziwnych jak na OS/2
>formatach. Tak sobie siedzę i myślę czy nie potrafilibyśmy grupą opracować
>oprogramowa pozwalającego odtwarzać takie pliki. Oczywiście należy zdobyć
>opisy formatów plików, algorytmy decompresji i posiadać wiedzę
>nt. multimediów w OS/2. Każdy, kto czuje się na siłach mógłby zająć się
>jednym ze sposobów kompresji, w szybkim głosowaniu wybralibyśmy
>koordynatora projektu, kogoś kto napisał by okienko do odtwarzania jak
>mielibyśmy już motor oprogramowania.
> [...]

Wtrącę kilka słów od siebie:
A więc, większość z formatów multimedialnych jest opatentowana tzn. Nie masz
darmowej specyfikacji, a więc nie jest to wykonalne w normalnym czasie i nie
wchodząc w koszty.
Lecz jeśli odnalazłoby się jakieś programy/kodeki OpenSource np. Linuxowe. To
zaprogramowanie Codeca dla MMOS2 (bo wg mnie to jest najprosttrze wyjście) nie
będzie trudne, ani czasochłonne.
Poza tym przypominam że jest jeszcze inna droga tzn. RealPlayer 7 uruchamia wiele z
formatów nieznanych w OS/2 a od długiego czasu uruchamia się bez problemu
używając Odina.

---
*Przemek/2* - dobrawka_at_asua.org.pl - ICQ: 18642806
Asua Programmers http://www.asua.org.pl
TeamOS/2pl http://www.teamos2.org.pl
This OS/2 system uptime is 0d 0h 03m 47s 796ms (en).