Re: FTP server - PILNE !!!

Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Thu 25 May 2000 - 21:28:29 MET DST

Dominik Czechowski wrote:

> Witam, wiem że kiedyś ktoś zachwalał ftp server 0.8. Chciałbym się dowiedzieć
> jak to skonfigurować. Konkretnie to mam kilka pytań:
>
> - Czy da się ograniczyć ilość loginów na tego samego usera,

tak. serwer ma kilka limitow.
1. globalne ograniczenie loginow
2. ograniczenie loginow typu "anonymous". mozna utworzyc kilku
uzytkownikow
   typu anonymous, ich loginy jakby sie sumuja i sa zliczane razem.
3. kazdy user z osobna ma swoj limit.
4. ograniczenie loginow z pojedynczego IP (np. jakis komp otwiera
   tyle konekcji ile wlezie, i sie wcale nie loguje a robi to tylko po
   by zapchac nam maszynke)

> - czy można ustawić ograniczenia w przepustowości

nie zauwazylem tej opcji.

> - czy ma wznawianie połączeń

tak, ma. konkretnie, jest to implementacja polecenia protokolu FTP
o nazwie REST .
ponadto ma zaimplementowane obydwa protokoly FTP, tzn. pasywny i
aktywny.

> - czy można stworzyć logiczną strukturę katalogów (jedno drzewo obejmujące np.
> różne dyski)

tak, mozna. co wiecej, po zalogowaniu nie mozna po prostu wybierac
sobie dysku ktory sie chce ogladac (tak jak to ma miejsce w standardowym
ftpd).
mozna sie jedynie przemieszczac po dyskach, ktocych podkatalogi sa
polaczone
w wirtualnym drzewie katalogow. kazdy uzytkownik ma idywidualna
definicje
takiego drzewa.

> - no i dlaczego niby miałby być lepszy od innych

ze wzgledu na powyzsze :) a poza tym jest niesamowicie wydajny.
mi na zwyklym ethernet 10 transmisja z linuxa (os/2 jako serwer ftp)
dochodzi do 760 (czegostam), podczas gdy teoria to 1000 (chyba Mb/s)
jak nadawalem z dwoch maszyn, to obydwie zasuwaly
na ok. 495, czyli zblizylem sie do teoretycznej granicy
transferu osiagajac 990 .

> - czy są jakieś inne serwery (poza systemowym oczywiście)

sa. obejrzalem, ale wszystkie one zostaja daleko w tyle wlasnie za tym.
uzywalem nawet jakiegos, ale zrezygnowalem bo ten okazal sie lepszy.

> Pytam o to wszystko bo od jakiegoś czasu mam serwer na OS/2 w sieci zdominowanej
> przez Windę i właśnie odkryłem, że tylko mój serwer nie obsługuje wznawiania :((
> WSTYD !!!

jasne :)

aha. ja mam wersje serwera 0.82 . jak masz 0.80 to "zapukaj" na
ftp://ftp.teamos2.org.pl/ (niestety tylko tekstowy ftp.exe bo wisze
za firewallem i za duzo mi wycina :( )
musze zajrzec czy autor zrobil juz nowsza wersje :)