Re: Trudny pocz tek

Autor: Jan Gromadzki (jan_at_P25)
Data: Wed 19 Apr 2000 - 08:33:28 MET DST

On wto, 18 kwi 2000, you wrote:
> [...]

ściśle, jego partycja (bo OSowy bootmanager wymaga małej ale osobnej
partycji podstawowej) musi się mieścić w obszarze do 1024 cylindra dysku
(włącznie), a przy dysku 8 GB pewna ilość ostatnich cylindrów może być poza tą
granicą (to zresztą dotyczy wszystkich systemów dla PC)

Czy wszystko > >bŕdzie w porz dku, je eli OS/2 bŕdzie na tej "dalszej
czŕÂci" dysku?

pod ww. wymienionym warunkiem

W pakiecie > >Partition Magic znajduje siŕ te boot manager i w
zwi zku z tym mam pytanie, > >czy konieczny jest boot manager OS/2 a je eli
nie, to czy mo na go w jaki > >sposˇb omin Š przy instalacji.

W wersji 3 PQ magic był to ten sam bootmanager.

 I jeszcze jedno.
Wiem, e Warp 3 jest juz > >doŠ stary i ma problemy z du ymi dyskami oraz
(podobno) z CD-ROM'ami na > >z czu IDE. Dlatego Âci gn em sobie plik
"idedasd.exe" (archiwum ZIP), na > >ktˇrym s odpowiednie sterowniki. Czy to
wystarczy, aby zainstalowaŠ OS/2? > >By bym niezmiernie wdziŕczny za pomoc.

bez zaktualizowania sterowników dysku - IBM1S506.ADD - i fdisk w ogóle się go
nie da zainstalować na na Twoim dysku. Ale kolega Przemek szczegółowo
już wyjaśnił co zrobić. Można tylko jeszcze poolecić stronę TeamOS2, gdzie jest
sporo cennych rad (np. komunikacja z partycjami FAT32), godne uwagi są również
alternatywne sterowniki dysków - DaniS506.ADD. A w ogóle, to zainstalowanie
OS/2 to dobry pomysł, oczywiście jeżeli używasz komputera do pracy i nie masz
nieprzezwyciężalnej potrzeby uzywania MS Office 97 itp. (ale 16-bitowe wersje
tegoż działaja)

Powodzenia!

J.G.

[...]