Re: Nowy Enter

Autor: Jan Gromadzki (jan_at_P25)
Data: Tue 18 Apr 2000 - 08:54:11 MET DST

On pon, 17 kwi 2000, you wrote:
[...]
> nie zapominalbym o projekcie FreeOS, na razie ciagle sa rozwazania jaki kernel
> wybrac, ale to moze byc nasza przyszlosc, tylko trzeba by im pomoc

[...]
Co to właściwie jest za inicjatywa? W sieci znalazłem tylko FreeOS.com, ale to
nie jest system operacyjny. Nawiasem mówiąc podana tam lista free OSów jest
bardzo długa. Choćby dlatego może nie warto produkować kolejnego, są na niej
tak znakomite produkty jak FreeBSD, OpenBSD, NetBSD czy Linux.

O wiele sensowniejszą inicjatywa wydaje się być przedsięwzięcie pt. GNUstep
(www.gnustep.org), czyli z grubsza rzecz biorąc - miedzysystemowego, obiektowego
GUI, dla którego inspiracją był NextSTEP. Obecnie jest on w
wersji 0.65 i jeśli
już ktoś chce coś poważnego robić, to najsensowniej byłoby się przyłączyć do
takiej, w sumie dobrze rokującej, inicjatywy. A przy tym
projekcie pomoc jest potrzebna.

J.G.