Re: Nowy Enter

Autor: Jan Gromadzki (jan_at_P25)
Data: Mon 17 Apr 2000 - 09:33:35 MET DST

On sob, 15 kwi 2000, you wrote:

> nie wiem jak w 5tce ale BeOS 4.5 rozpoznawal partycje HPFS'a jako NTFS/HPFS i nic
> a nic mu to nie przeszkadzalo w instalacji czy tez pozniejszym dzialaniu. Co do
> wiekszej wspolpracy, niestety nigdzie nie widzialem sterownikow do HPFS'a pod
> BeOS'a ani tym bardziej BeFS pod OS/2 (zdaje sie ze poza Be Inc nikt nie wie jak ten
> system plikow obsluzyc, szkoda)

To co Be rozpowszechnia bezplatnie to wersja for WIndows (jest też dla Linuxa,
ale nie próbowałem jej uruchamiać) i choć w pełni funkcjonalna, to ma kilka
poważnych ograniczeń, zainstalować to można chyba tylko z Windy, choć po
wykonaniu dysku startowego nie ma dalszej konicznosci współpracowania z tym
znakomitym systemem. Partycje HPFS rozpoznaje jw. napisano.

> btw ta wersja na CD Entera
(pomimo ze go nie mam) to zapewne ta 'darmowa' wersja, > ktora mozna tez za
darmo zessac z free.be.com - brakuje jej paru drobnostek, ktore > znajda sie w
wersji platnej >
> a tak w ogole to Be jest fajny, ale niestety do OS/2 sie nie umywa (chociaz pare rzeczy
> tez ma niezle zrobionych, gdyby tylko IBMowi sie nadal chcialo...)

Jest faktycznie fajny, jego GUI to skrzyżowanie WarpCenter z Macintoshem +
trochę z unixowych managerów okien i to jest wcale dobre rozwiązanie. Jeśli IBM
nie będzie stosował edykacyjnych zniżek dla swoich Convenience Packages i
pojawią się aplikacje biurowe w rodzaju StarOffice itp., to może się okazać, że
to jeden z najbardziej sensownych wyborów na przyszłość. Pełna wersja systemu
kosztuje mniej niż "edukacyjna" wersja OS/2.

Najważniejszy atut systemu to nowoczesny kernel - Mach w 4., chyba, weresji.
Tu OS/2 jest na pewno do tyłu.

J.G.