Re: Nie moge zreinstalowac systemu :(

Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Fri 14 Apr 2000 - 20:22:49 MET DST

Lech Wiktor Piotrowski wrote:

> Chociaz ja prawde mowiac poki co nie widze efektow tego konfliktu... Jakie moga byc?
> :)

raczej nie powinno byc zadnych, gdyz grafika i siec nie maja narzuconych
rygorow czasu. po prostu jak np. irq9 zajmuje grafika i siec,
to przerwanie irq9 jest generowane przy kazdym powrocie plamki obrazu,
oraz dodatkowo przy przyjeciu i wyslaniu kazdego pakietu przez
sieciowke.
efekt jest taki, ze po przerwaniu irq9 jest wywolana (nie wiem w jakiej
kolejnosci) procedura obslugi grafiki irq9, i obslugi sieciowki.
przyklad. rozpoczelo sie wyswietlanie nowej ramki. przychodzi irq9.
jest wywolana procedura obslugi sieciowki. procedura sprawdza czy
karta wyslala lub przyjela jakies dane..... nic nie ma, koniec
procedury.
efekt? dodatkowe obciazenie procesora przez procedure obslugi sieci,
mimo ze pakiety nie wychodza ani nie przychodza.

inny przyklad. dzwiek i LPT na irq7. cos sobie grasz. jednoczesnie
drukujesz,
i ....... dzwiek "charczy" bo procedura wypychania danych do drukarki
zajmuje przerwanie, a w tym czasie oproznia sie bufor dzwieku i dzwiek
wywoluje kolejne irq7 ktore zostaje zignorowane lub przetrzymane zbyt
dlugo.

jest to tez powod, dlaczego nie mozna w jednej chwili uzywac COM1+COM3,
oraz COM2+COM4. po prostu te pary portow korzystaja z tego samego
przerwania. podczas transmisji danych dla jednego portu, przerwania
generowane przez drugi moga byc gubione (kolejka przerwan na poziomie
sprzetu,
tzw. sterownik przerwan moze przetrzymac tylko jedno przerwanie, kolejne
sa
ignorowane), co powoduje ze transmitowany bajt danych moze zostac
zgubiony,
i tak wlasnie jest. jest to szczegolowo opisane w opisie do com.sys
i wogole comow w os/2.