Re: Nie moge zreinstalowac systemu :(

Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Tue 11 Apr 2000 - 23:10:10 MET DST

Andrzej J. Piotrowski wrote:

> Po padzie systemu probuje go zreinstalowac. Niestety nie udaje mi sie instalacja sieci
>
> OCzywiscie partycja systemowa jest sformatowana...
[cut]

przeczytalem takze to co wycialem. np. ja mam dosyc stara plyte.
kupilem sobie dysk IBM. i co? jak instalowalem OS/2 to zaczynal glupiec
i sie wieszac, ale po instalacji fixpaka (nie pamietam ktorego).
pomoglo mu zmniejszenie PIO dysku z 4 na 3. odczyty i tak sa tak samo
szybkie, zapisy sa ok. 30% wolniejsze (transfer po tasmie, nie transfer
z glowic twardziela). w efekcie mam teoretycznie wolniejszy komputer,
lecz po wymianie dysku transfery i tak wzrosly (obydwa, mimo ze na
starym
mialem PIO4).

i jeszcze inna ciekawostka. cos mi sie zaczelo psuc z osem. po restarcie
pokazywal dziwne robaczki na dysku. okazalo sie ze ramy mi sie troche
postarzaly i nie wytrzymywaly 60ns, musialem przestawic na 70ns i od tej
pory wszelkie problemy zniknely. czasami takze mi karta dzwieku
glupiala,
wykazywala konflikty DMA. wystarczylo wyjac i wlozyc :)

tak wiec poustawiaj na standardowe lub o 'oczko' mniejsze parametry
sprzetu,
i jeszcze raz probuj instalowac. sprawdz tez czy nie masz za bardzo
przekreconej magistrali ISA. ona niby znosi zegarek 10MHz, ale
standardem
jest 7.costam MHz. warto o tym pamietac.

nie wiem jak ci dalej pomoc. wyprobuj te rady ktore ci podalem.
a moze procek przetaktowales? wroc do ustawien standardowych, tzn. wg.
napisow.

jak juz wszystko poinstalujesz, to spowrotem podkrecaj do wczesniejszych
wartosci PO JEDNYM parametrze, wtedy zobaczysz co ci siada.