Re: Dziwa, dziwowiska z matroxem

Autor: Wojciech Smagowicz (wojtek_at_cyber.olnet.com.pl)
Data: Wed 29 Mar 2000 - 21:46:53 MET DST

Lech Wiktor Piotrowski wrote:
> Mam K6200, plyty na MVP3, 128 RAM (przedtem 64) w DIMMach, Matroxa G200 i OS/2
> Warp 4 fp12 UK
> 1. Moj matrox dzialal bardzo ladnie w 16M kolorach, w 1280x1024, na driverach 2.2.3,
> pojawily sie 2.2.6. Postanowilem je zainstalowac - po instalacji system nie wstal - czarny
> ekran, nie slychac zeby cos sie ladowalo.
Czy upgradeowałes również BIOS-a karty ??? (dla niewtajeminczonych
matroxy mają taką możliwosć)
Na jakim etapie PADAŁ?? Czy startu płyty czy OS-a

> 2. Zaisntalowalem spowrotem 2.2.3 - ale w 16M kolorow sie wieszal (stalo sie to chyba
> wlasnie wtedy, a moze wczesniej) - kursor myszy przestawal sie ruszac. Po wielu
> walkach udalo mi sie w 65k kolorow, ale kursor czasmi (duzo rzadziej) tez sie
> zatrzymywal - wtedy musialem wylaczyc komputer, poruszac plytka w slocie, i system
> startowal - w przeciwnym razie zatrzymywal sie na niebieskim ekranie bez kursora
> myszy.
Zawieszanie się kursora: Może zostały jakies pliki 2.2.6??
Czy driver mógł zniszczyć kartę - NIE
Prawdopodobnie nastąpł zbieg okolicznosci - roszypka karty/Płyty i
zmiana drivera.

> 3. Dzialo sie to tak zadko, ze z tym zylem :))) Jednak potem postanowilem zainstalowac
> nowego SDD - zaczal sie bootowac w palecie zielono-czarnej lub niebiesko-czarnej - w
> wieksozsci rozdzielczosci (oprocz bardzo niskich, 8bit). Juz wtedy przypuszczalem, ze
> cos nie tak jest z matroxem, albo z plyta - ze wzgledu na pomocnosc poruszania w
> slocie :))
Ciężko po fakcie powiedzieć.

> 4. [ciach]
> 5. Pozyczylem takiego samego matroxa od Dobrawki - to samo.
Poza kontolą inną kartą swoją powinenes sprawdzić w innej płycie i pod
innym systemem

> 6. Probowalem cos pomajstrowac przy plycie glownej (Z ojcem elektronikiem ;) -
> komputer przestal wstawac - bez niczego monitor w tryb uspienia :)
Najprawdopodobniej płyta może już służyć wyłącznie za przykład jak NIE
postępować z komputerem.

> 7. Kupilem nowa plyte glowna :)) tez na mvp3. Dokladnie to samo - pozatym, ze do tej
> pory kursor mi sie nie zatrzymal, a dzialam w 16 M kolorow - znaczy musial byc tez blad
> ze slotem :)
Możliwe

> 8. Probowalem innego porca k6 200 - to samo. Na starych pamieciach dzialo sie to
> samo.
Tu bym nie szukał przyczyny.

> 9. Czy ktos ma pomysl, o co moze chodzic? Do zdiagnozowania pozostaly mi chyba juz
> tylko inne monitory - ale marne szanse, zeby to bylo to... Drivery matroxa 2.2.6 caly czas
> sie nie laduja z takim samym skutkiem...
Monitor NIE !!!! on nie wpływa na zawieszenie się kursora !!!!
Jeszcze raz sprawdź czy aktualizowałes BIOS-a karty graficznej !!!
Może też pomóc nowy BIOS płyty głównej - to, że masz ją od 3 dni nie
swiadczy ze producent wstawił najnowszego BIOS-a (jak miał zapas
starych), a poza tym ile ta płyta leżała u hurtowników i sprzedawców?
Czasem są takie pary płyta/karta, które nie będą pracowały bo nie i
koniec.

                                                        Wojciech Smagowicz