Smutny koniec OS-a/2

Autor: Jan Gromadzki (jan_at_P25)
Data: Fri 24 Mar 2000 - 10:46:01 MET

       Hej! Pozdrowienia dla wszystkich wyznawcow i użytkowników OS/2!

Niestety, wygląda na to, że wczoraj udało mi się zamordować OS-a, choć nie
tracę nadziei, że uda się uniknąć jego reinstalacji i dlatego chciałbym prosić o
opinię w tej sprawie.

Otóż wczoraj zajmowałem się obróbką obrazków przy pomocy Photoshopa i
PMView2000 (BTW - to urządzenie ma całkiem duże możliwości edycji plików
graficznych), otwarte były w nich całkiem spore pliki - w każdym po ca 18 MB (a
może więcej) - a do tego parę innych, drobnych aplikacji, w dodatku często
przełączałem się między tymi urządzeniami, dysk mielił wściekle (swap ca 160
MB), no i w końcu system padł - wyświetlił przepisowy czarny ekran. Nie
miałem nawet specjalnie wielkich pretensji, bo w końcu OS/2, wg moich
doświadczeń, ma problemy z grafiką i jesli już to w tej dziedzinie
najczęściej się wykłada, mnie w każdym razie zdarza się to od czasu
do czasu. Aha! system - jest to Warp 4 rev.9.030, komputer z Celeronem 400 MHz
na płycie Abit, karta grafiki Matrox G200, 64 MB RAM i 230 MB dysku na swap. Po
wypadku system sprawdził dyski i otworzył się z PMView2000, kiedy jednak
uruchimiłem WordPro (WinOS2, juz po zamknięciu PMView - miał prawie 40 MB
wolnego RAM-u) system padł ponownie, tym razem wyświetlając krótszy komunikat:
The system detected an internal processing error at locastion: ##0c00:10a2 -
0002:10a2.
655 35, 9051
WrtSpare: Error reading spares block!
06860665 itd.

Nie udało mi się go już potem podnieść, nie pomogło odtworzenie systemu z
archiwum ani uruchomienie go w trybie VGA - po przełączeniu się w tryb SVGA i
odp. VGA (czyli po pojawieniu się zegara) następował upadek z klasycznym
czarnym ekranem, którego tu nie będę cytował, bo wbrew sugestion zawartego w nim
tekstu, jeszcze nigdy nie pomógł mi on w rozwiązaniu żadnego problemu.
Historia robi się trochę długa, ale to jeszcze nie koniec. To dotyczyło
systemu na partycji D:, na E: mam inną wersję systemu, chyba z fixpakiem 12,
służącą do eksperymentów. NIestety po opisanej wyżej awarii tego systremu nie
dało się uruchomić, choć tu być może prosta edycja Config.sys załatwi sprawę -
na tej partycji jest Object Desktop z założonym passwordem i stąd może
komunikat: "The system can't find the AltF1cośtam.SCR".
W każdym razie ostał mi się ino Linux.
Liczę, że koledzy docenią moje wysiłki epistolograficzne i może komuś
przyjdzie do głowy jakiś pomysł na rozwiązanie tego ambarasu. Uruchamiać z
dyskietek startowych nie próbowałem jeszcze, bo cały incydent miał miejsce o
pólnocy.

Z szacunkiem

Jan Gromadzki