X-pytania

Autor: Jan Stożek (jasio_at_nowhere.pl)
Data: Fri 24 Mar 2000 - 01:04:03 MET

Witam,

        Mam kilka pytań związanych z iksami. Owóż:

        1. Czy można zmusić program, żeby otworzył się na
określonej stronie/ekranie x-windows? Np. mam grę i chciałbym,
żeby startowała na stronie "Games".

        2. Używam icewma jako menadżera okien. Gdzie można znaleźć
opis pliku \XFree86\lib\X11\icewm\menu?

        3. Czy przełączając kontekst pomiędzy PM-em a XFree można
programowo zmusić X-y żeby przełączyły się na określoną stronę?
Napisałem sobie skrypt, którego używam do uruchamiania programów
iksowych, który uruchamia iksy (chyba, że już chodzą, to wtedy
się tylko na nie przełącza), po czym jeżeli podany mu program nie
chodzi - uruchamia go. Działa to fajnie, dopóki korzystam tylko z
jednego ekranu iksów. Jeżeli używam kilku ekranów, to włączany
jest ostatnio używany, a ja chciałbym wymusić przełączenie na
inny ekran.

        4. Czy można programowo zmusić chodzącego gimpa do
wczytania kolejnego pliku? Jeżeli wywołam gimpa z parametrami, to
zawsze uruchamiana jest kolejna kopia programu, która w dodatku
nie wymienia danych z pozostałymi kopiami. A ja bym chciał go
zmusić do tego, żeby jedna kopia otwierała więcej okien. To się
oczywiście da zrobić tupiąc myszką, ale chodziłoby mi o zmuszenie
go programowe, cobym mógł sobie napisać do tego skrypt.

        I to na razie tyle. Z góry dziękuję za odpowiedzi.

--
Pozdrawiam,
Jan.