Zgroza 2000

Autor: rafii (rafalz_at_box43.gnet.pl)
Data: Fri 10 Mar 2000 - 00:45:52 MET

Czesc
Wczoraj kupilem specjalny numer PC Worlda, w ktorym zachecaja do
poznania Windowsa 2000. W cenie 20 zl otrzymujemy procz gazety plytke z
Win2000 Professional w 120 dniowej wersji ewaluacyjnej. Skuszony nowym
wynalazkiem Billa postanowilem wyprobowac ten system, glownie pod katem
przydatnosci do skanowania/OCR i paru gier [PanzerGeneral II rulez
:-)))].

Zanim jednak przystapilem do instalacji, przejrzalem gazete i natknalem
sie na kilka ciekawych sformulowan dotyczacych ... OS/2.

Do najciekawszych nalezaly:
Podzial rynku - systemy sieciowe [zrodlo: International Data
Corporation]:
1) Win NT 4 Server - 36,6 %
2) OS/2 Warp Server - 25,2 % !!!!!!!!!!!!!
3) Netware - 18,7 %
4) Unixy [lacznie] - 8,4 %
5) Linux - 5,8 % - tylko platne licencje
Inne - 5,3 %

Nieco nizej natomiast jeszcze ciekawsza informacja dot. OS/2 [cytat
dokladny]:
"... W Polsce mozna teraz kupic jedynie wersje serwerowa IBM OS/2 Server
for e-business. W polowie lat 90 pojawily sie 2 polskie wersje OS/2 Warp
3 i 4, przeznaczone dla uzytkownikow indywidualnych, dzisiaj juz nie
rozwijane".
Koniec cytatu.

Co ciekawe nie wiem jak sie ma do tego niedawne zaserwowanie nam nowego
Fixa [11], tudziez prace nad kilkoma innymi nowymi programami [chocby
Netscape 4.61]... Informacja dot. tego, ze nie mozna nabyc w Polsce
klienta [Warp 4], tez chyba nie jest prawdziwa, no chyba ze TCH
zrezygnowalo z rozprowadzania tego systemu, o czym mi nic nie wiadomo.

Co ciekawe to nie wszystko. Ignorancja IBM dla uzytkownikow jego
programow idzie dalej, gdyz pod wszystkim tym podpisuje sie nie kto inny
jak Pan Tomasz Grabowski [odpowiedzialny za system OS/2 w IBM Polska].

Cytat kolejny [dokladny]:
"Nawet w przypadku wersji serwerowej konkurencja miedzy obu firmami
oslabla. IBM przestal walczyc z Microsoftem i przygotowuje - takze w
Polsce - wspolna kampanie promocyjna systemu Windows 2000, ktory ma byc
sprzedawany z serwerami Netfinity". Koniec cytatu.

Na potwierdzenie powyzszych slow polecam reklame na stronie 7
["Delikatny odcien blekitu" - Microsoft Polska oraz IBM Polska
oglaszaja: blebleble itd.].

Po takiej dawce malo z fotela nie spadlem. Ale poniewaz sie na nim
utrzymalem to przystapilem do kasowania Win98 [mam dysk tylko 2,1 Gb],
by zainstalowac to nowe cudo. Zabotowalem Winde z CDRomu, po czym
instalator przystapl do dziela. Wynik byl zgola
nieoczekiwany. Setup zatrzymal sie w miejsu gdzie trzeba wskazac
partycje instalacyjna, informujac, ze jedna z partycji jest
niesformatowana, uszkodzona badz w systemie plikow niezgodnym z
Windows2000 i
nalezy ja wlasnie teraz sformatowac albo zrezygnowac z Win2000. Jaki to
typ partycji to proponuje się samemu zastanowić........

Na tym zakonczylem swoja kariere z Windows 2000 i nie zamierzam sie
bawic w to wiecej. Przykro jest tylko to, ze IBM promuje system, ktory
zmusza uzytkownika do usuniecia systemu ktory jest jego autorstwa, oraz
potwierdza klopty z uzywania innych wlasnych aplikacji [Lotus Smartsuite
for Win32].

Coz, teraz juz mnie nic nie zaskoczy [ze strony IBM off cozz].... Rece
opadaja.....

Z wisielczym pozdrowieniem.

--
Rafal Zawislak