Re: Pwicq pl

Autor: Jan Stożek (jasio_at_nowhere.pl)
Data: Fri 25 Feb 2000 - 01:08:19 MET

On Sun, 23 Feb 2000 23:56:51 dobrawka_at_obta.uw.edu.pl (Przemyslaw
Dobrowolski) wrote:

> Więc ja jestem za słowem "Przezwisko", bo nawet człowiek
starszego
> pokolenia będzie wiedział co to znaczy. Tak samo jakby mówić że Żeleński miał
> Nicka Żeleński.

        Coś ty, przecież Żeleński miał Nicka Boy. :)

> Reasumując: Odpowiedź poprawna - Ksywa, ksywka

        Skoro już wywołałeś starsze pokolenie, to co poniektórych
"ksywka" może razić jako slowo pochodzące z gwary więziennej.
Najbliższy chyba jest "alias", ale tego z kolei może nie zrozumieć
młodsze pokolenie. :( Przezwisko jest chyba z tego wszystkiego
najlepsze, choć nieprzyjemnie kojarzy się z wyzwiskiem. A może
"pseudo"?

--
Pozdrawiam,
Jan.