Re: Mieszanie z literkami dyskow...

Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Mon 21 Feb 2000 - 15:40:30 MET

Jaroslaw Tabor wrote:

> Nie! Dysk mial juz jakies partycje, w tym jedna primary FAT16. Jak go wpialem
> to z normalych systemow
> wstal mi tylko Linux,

przeciez caly czas tu mowimy ze maja byc tylko logiczne.

> wiec pod nim zrobilem podzial na partycje. Zreszta pod
> OS/2 tez nie da sie zalozyc
> na dysku tylko partycji logicznej.

na pierwszym dysku, prawdopodobnie masz racje (nie sprawdzalem).
ale na kazdym kolejnym (fizycznym) na 100% nie masz racji.

> Jedna podstawowa musi byc, bo dopier w niej
> sa zdefiniowane logiczne.

to jest partycja extended ktora przez zaden system nie jest bezposrednio
widziana. ma znaczenie w zasadzie jedynie przy partycjonowaniu.
w ramach extended mieszcza sie logiczne. osowy fdisk tej partycji nie
pokazuje
bo i po co :) ale poniewaz extended jako partycja sama w sobie jest
bezuzyteczna,
nie jest jej przydzielana litera dysku.

> A tak swoja droga, to dawno ktos powinen zrobic jakis driver ktory pozwalal by
> montowac dyski/partycje
> jako katalogi, tak jak to jest pod unix-em. Te literki dyskow to tylko problem.
>
> JT.

tutaj 100% racji. chociaz podmontowywac to sobie mozna z uzyciem TVFS,
ale
to jest rozwiazanie na male a nie na duze systemy dyskow.