Re: Mieszanie z literkami dyskow...

Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Mon 07 Feb 2000 - 12:13:00 MET

Jaroslaw Tabor wrote:

> Hej!
>
> Mam problem. Chce sobie dostawic drugi dysk, a OS-a ma na dysku
> logicznym D. Na 100% po
> tej operacji dyski mi sie poprzestawiaja i OS/2 nie wstanie. Czy ktos
> trenowal taki problem ?
> Czy da sie gdzies zmusic OS/2 zeby pierwsza partycje z drugiego dysku
> traktowal jako np. E: ?

W pierwszej kolejnosci powywalaj wszystkie partyjce z drugiego dysku.
potem podlacz dysk do kompa i odpal OS/2 tak jak zwykle. nastepnie
odpal osowego fdisk i zaloz na tym dysku tylko partyce logiczne.
nie zakladaji primary w formacie FAT(i odmiany czyli FAT32, VFAT itp),
w HPFS ani w NTFS. powinno dzialac.

jest tez inne wyjscie z sytuajci, ale troche skomplikowane i mi sie nie
udalo,
ale mojemu koledze tak.
otoz mozesz sobie sciagnac driverki do dostepu do partycji linuxowej
ext2fs .
tam jest takie smieszne narzedzie ktore kazda partycje przedstawia osowi
jako
oddzielny dysk. wtedy mozesz sobie literki tak poprzestawiac jak ci sie
tylko podoba :) niestety przy dzialajacym tak driverze, fdisk kompletnie
glupieje.