Re: Mieszanie z literkami dyskow...

Autor: Jan Stożek (jasio_at_nowhere.pl)
Data: Mon 07 Feb 2000 - 10:59:32 MET

On Sun, 6 Feb 2000 20:45:37 Jaroslaw Tabor <jarek_at_srv.pl> wrote:

> Mam problem. Chce sobie dostawic drugi dysk, a OS-a ma na dysku
> logicznym D. Na 100% po
> tej operacji dyski mi sie poprzestawiaja i OS/2 nie wstanie. Czy ktos
> trenowal taki problem ?
> Czy da sie gdzies zmusic OS/2 zeby pierwsza partycje z drugiego dysku
> traktowal jako np. E: ?

        Wszystkie partycje widziane przez OS-a na drugim dysku
zainstaluj jako dyski logiczne. Gdyby FDISK protestowal i nie
chciał założyć partycji logicznej nie mając podstawowej, to załóż
dowolnie małą partycję primary w formacie nie rozpoznawanym przez OS-a
(jeżeli masz Linuksa, to jest to trywiał, a jak nie masz, to wejdź
jakimś dysk edytorem do tablicy partycji i zmień typ partycji np.
na 83). Być może wystarczy założyć partycję primary, potem logiczną,
a potem skasować primary - nie sprawdzałem.

        Z braku rozpoznawalnej partycji podstawowej OS/2 nie zarezerwuje dla
niej literki, a wszystkie tamtejsze dyski logiczne znajdą się hurtem
za wszystkimi dyskami logicznymi z dysku pierwszego. Jeżeli
nie jarzysz "na sucho", to w książeczce od OS/2 są łopatologiczne
przykłady sposobu przydzielania literek partycjom w
różnych sytuacjach.

        Alternatywnie możesz na drugim dysku założyć i
sformatować partycję podstawową i przenieść na nią cały system -
zabutuj z dyskietki, xcopy np. e: d: z podkatalogami (także
pustymi), plikami ukrytymi i w ogóle wszystkim, co się da (literek
parametrów nie pamiętam, ale xcopy /? prawdę Ci powie), a potem
SYSINSTX e: d: (jest na dyskietce instalacyjnej). No i oczywiście
dodaj do menu boot managera.

--
Pozdrawiam,
Jan.