Re: worplaceshell

Autor: Wojciech Gazda (gazda_at_fema.krakow.pl)
Data: Mon 17 Jan 2000 - 20:15:57 MET

Zbigniew Oleszko wrote:

> Hi!
> Bawiłem się wczoraj inimaint, "naprawiłem" :( os2.ini - było w nim masę
>  mieci. Zpisałem naprawiony os2.ini w nowym miwjscu, po starcie systemu
> - tylko do linii poleceń podmieniłem plik,atrybuty, restart i błąd przy
> uruchomieniu "Sytem nie może załadować linii poleceń
> RUN=blabla\workplaceshell". Szary ekran, budzik i koniec, pozostaja
> jedynie Trzej Królowie CTRL+ALT+DEL.
> Oczywi cie po przywróceniu "zepsutego" os2.ini wszystko wróciło do
> normy, ale intryguje mnie dlaczego?
>
> Zbyszek Oleszko

To normalne :-)
Gdy OS/2 otwiera pliki *.ini to coś miesza w kopiach pozostających na
dysku. Jeśli taki plik otworzysz w czymś, potem zapiszesz w inne miejsce
a następnie tak zapisany plik podmienisz z linii poleceń to pmshell.exe
nie załaduje się (stosowny komunikat widziałeś).

Z resztą wystarczy plik os2.ini i os2sys.ini tylko skopiować w inne
miejsce a póĽniej podmienić z linii poleceń aby uzyskać ten sam efekt.

Wnioski: nie można archiwizować plików *.ini wtedy gdy jednocześnie jest
uruchomiony pmshell.exe, ponieważ pliki otwarte przez shella widziane na
dysku są niespójne. Należy naprawy i/lub archiwizzację robić przed
uruchomieniem pmshell.exe z linii poleceń lub wsadowo RUN=program.exe z
config.sys (robosave!) albo korzystać z programów typu WP Tools, które
odwołują się do *.ini za pomoą API systemowego, w związku z czym widzą
je poprawnie nawet wtedy gdy pmshell.exe chodzi.

--
Wojciech Gazda
/* Asua programmers - http://www.asua.org.pl           */