Re: Gates zrezygnowal

Autor: Jan Stoek (jasio_at_nowhere.pl)
Data: Sat 15 Jan 2000 - 00:17:26 MET

On Sun, 14 Jan 2000 21:45:07 kozzy_at_mkr.net.pl (Michal Koslinski)
wrote:

> hmm... zaslyszalem w wiadomosciach, ze prezesem jest dalej, ale
> zrezygnowal ze stanowiska dyrektora generalnego, jako ze od poczatku
> istnienia micromiekkiego, piastowal on obydwa stanowiska, wiec jak to
> jest? ;]

        Prezesem i to od jesieni 1998 r. (coś mi się pokręciło i
pomyliłem się o rok :( jest Steve Balmer (krótko po nominacji
nasza firma organizowała jego wizytę w Polsce). Jakie stanowiska
piastował czy piastuje Gates - nie wiem, ale struktura władz
amerykańskich spółek jest dość pokrętna, a nie wszystkie tytuły są
ładnie przetłumaczalne. Do bezpośredniego kierownictwa należą:

- Chairman of the Board of Directors (Przewodniczący Rady
Dyrektorów, która zdaje się, że odpowiada mniej więcej naszej
Radzie Nadzorczej)

- President (Prezes - NIE PREZYDENT! Prezydent, jest stanowiskiem
politycznym we władzach państwowych, a nie spółkowych!!)

- Chief Executive Officer (CEO - nie wiem, jak to się tłumaczy na
polski; być może przetłumaczyli to jako dyrektora generalnego).

Jakie są dokładnie relacje pomiędzy tymi stanowiskami - nie wiem,
ale czasami są one piastowane przez jedną osobę, a czasami nie.
Ponieważ od ponad roku prezesem jest Balmer, Gates mógł co
najwyżej zrezygnować z CEO albo COB.

--
Pozdrawiam,
Jan.