Padnieta partycja

Autor: Jan Stożek (jasio_at_nowhere.pl)
Data: Sun 02 Jan 2000 - 23:42:23 MET

Witam,

        Padła mi partycja HPFS na drugim dysku fizycznym, zadeklarowana jako
dysk logiczny na partycji rozszerzonej (o ile ma to jakiekolwiek
znaczenie). Nie mam w ogóle do niej dostępu - próba odczytu zawsze
daje najpierw dość długi zwis połączony z charakterystycznym
brzęczeniem czy też stukaniem dysku, a potem komunikat, że nie można
odczytać dysku. CHKDSK nie daje uruchomić na tej partycji, Partition
Magic mi zwisa. Dostęp do feralnej partycji z DOS (próbowałem AMOS-a)
też jest niemożliwy. Linuksa chwilowo nie mam zainstalowanego, więc
nie wiem, czy jego driver by sobie poradził.

        Próbowałem "przeczesać" ją na poziomie fizycznym i wygląda na to, że
nie czytają się w jej obrębie dokładnie dwa sektory - może to są
kluczowe dwa sektory(?) - położone dość daleko od siebie (w kolejności
sektorów; fizycznie mogą być blisko, bo oczywiście dysk oszukuje
geometrię. Chciałbym więc:

        1. Ożywić partycję lub
        2. Przenieść jej zawartość na inne miejsce na dysku (może być sector
by sector, o ile da mi to coś "uruchamialnego").

        Czy ktoś mógłby mi podrzucić na jakieś sensowne namiary na
odpowiednie narzędzia?

        Co ciekawe, wygląda na to, że OS się nie przejął tym, że ustawiłem
parametry dysku w BIOS-ie na NONE i dalej próbował montować tę
partycję. Musiałem przestawić typ partycji na jakiś nieznany i dopiero
dał sobie spokój. :)

--
Pozdrawiam,
Jan.