Re: Web/2

Autor: Jan Stożek (jasio_at_nowhere.pl)
Data: Thu 11 Nov 1999 - 00:37:38 MET

On Wed, 10 Nov 1999 14:48:26, lewhoo_at_teamos2.org.pl (Lech Wiktor
Piotrowski) wrote:

> Sam nie testowalem, informacje przekazane sa zaslyszan.e Jednak wielkie korporacje,
> duza liczba uzytkownikow itp. nie sa zadnym mienrikiem... Mam mowic dlaczego? :)

        No... powiedz, powiedz, dlaczego. Powiedz, dlaczego np. takie Cisco i
KPMG jak stawiali parę miechów temu największy wirtualny web-serwer na
świecie (http://www.netaid.org), o którym pisali, że był w stanie
obsłużyć w ciągi doby miliard hitów, w sumie składający się z bodaj
1500 fizycznych serwerów, z tego bodaj 1200 serwowało grafikę, bodaj
50 tekst, do tego 200 od streaming video i kilkadziesiąt od
transakcji, wszystkie serwery "tekstowe" postawili na linuksie i
apaczu (pozostałe wykorzystywały już istniejącą infrastrukturę Akamai,
KPMG i Real Networks). Tylko nie przypominaj dowcipu o muchach, ani
ewangelicznego "szeroka i prosta jest droga na zatracenie", bo to już
nudne i nic nie wnosi. Nota bene, znajomy manager z dużej, zachodniej
firmy powiedział niedawno "cały ten hałas o monopol Microsofta to
tylko dobra i darmowa reklama dla nich. Menadżer decydujący o
zakupach, mając do wyboru system mający 90% rynku i 10% rynku musiał
by być stuknięty, żeby nie wybrać monopolisty". I chyba wie, co mówi,
bo na co dzień pracuje w tym środowisku.

--
Pozdrawiam,
Jan.