OS, stary bios i duże dyski

Autor: Artur Alinowski (alinowski_at_mail.polpager.com)
Data: Thu 04 Nov 1999 - 14:38:54 MET

Mam starą 486 którą chcę wykorzystać na coś w rodzaju serwerka plików.
Niestety jest na tyle stara że jej bios nie obsługuje poprawnie dysków
większych niż 500 MB. Pytania do znawców jest następujące:

1. Czy OS przy dostępie do dysków korzysta z ustawień biosu czy też może
niekoniecznie czyli czy OS zobaczy cały dysk czy tylko te 500 MB
widziane przez bios?
2. Jak to jest w linuksie?
3. Wiem że są jakieś softwareowe extendery biosu np EZ-Drive z western
digitala, może ktoś ma jakieś doświadczenia z czymś takim?

Niestety upgrade biosu jest dosyć trudny ponieważ Dell co prawda
przyznaje się że kiedyś produkowali coś takiego, tyle że w kwestii biosu
odmawia wszelkiej współpracy - za stary model (bios na EPROMIE). Chyba
że ktoś z Was może ma dostęp do Della model NetPlex 4xx/P i mógłby
udostępnić zawartość epromu. Każdą wersję nowszą od A01 (czyli
najwcześniejszej) przyjąłbym z wdzięcznością. ;-)
Artur

--

FROM: Artur Alinowski
HOME: artali_at_free.polbox.pl