Re: OS/2 na Compaq'u (problem!)

Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Fri 29 Oct 1999 - 19:11:32 MET DST

Bartlomiej Rajwa wrote:

> [...]
> program sterujacy dziala tez pod OS/2 v. 4 dlatego tez doszedlem do
> wniosku, ze zainstaluje najnowsza wersje....
>
> i tu zaczely sie schody.
>
> W komputerze tym nie ma dyskow IDE. CD-ROM takze jest na szynie SCSI.
> Po zbootowaniu sie systemu z dyskietek program instalacyjny poprosil
> grzecznie o umieszczenie w napedzie CD-ROM-a... Niestety nie potrafil
> go przeczytac. CD ani drgnal. Wiem, ze naped jest OK (moge wystartowac
> z niego Compaq Smart Start). Wyglada na to, jakby na dyskietkach
> uruchomieniowych nie bylo driverow do obslugi CD-ROM-ow SCSI!

sprawa pierwsza. najpierw na tym kompie zainstaluj partycje
konfiguracyjna
compaq i skonfiguruj sprzet. sprawdz czy bez uzycwania cdromu smartstart
daje sie wejsc do biosa. to bardzo wazne. dopiero od tego momentu
mozesz isc dalej.

nastepnie odpal smartstart i przejdz do opcji generowania dyskietek.
zobacz co jest pod os/2, szczegolnie szukaj roznych sterownikow. na
pewno
sa. nastepnie DOKLADNIE przeczytaj instrukcje instalacji tych
sterownikow,
oraz dograj drivery do CD oraz do SCSI do dyskietek instalacyjnych.

mi os/2 warp 3 oraz warp4 dzialaly z powodzeniem na compaq prosignia
500.
prosignia 300 to takie troche mniejsze wersje :) dosyc dobrze znam
obydwa
modele. podejrzewam ze w swjej prosigni 300 nie masz kontrolera
macierzowego,
masz jedynie wbudowany kontroler SCSI. to jest ten z oznaczeniem
[costamcostam]710 .

> Aha... Ten
> Compaq nie ma nawet kontrolera IDE

i bardzo dobrze. masz jeden bolesny problem z glowy :)

> Jak mozna zmodyfikowac dyskietki startowe by
> instalacja zaczela dzialac?

jak wyzej. dokladnie przeczytaj instrukcje po zrobieniu dyskietek
ze smartstart. dokladnie sie wczytaj w opisy poszczegolnych pakietow
dyskietek.

ps: jednak warto czasem sie pokusic o RTFM :)

ps2: od jakiegos czasu nie uzywam os/2 warp3/4 na prosigniach gdyz juz
     nie mam takiej potrzeby.