Re: Instalowanie linuxa po osie

Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Sat 02 Oct 1999 - 10:26:48 MET DST

XMa wrote:

> Cze!
>
> Mam problem z zainstalowaniem linuxa. Dysk ma 5,3 GB i jest podzielony tak:
> - boot manager
> - c primary (dos) 1gb
> - extended reszta miejsca
> - d 1gb
> - e 1gb
> - f 1gb (os2)
> - g 1gb (tu ma być linux)
> Problem wynika z tego że nie mogę teraz zainstalować linuxa. Chodzi o red hata 6.0.
> podczas instalacji dochodzi do moentu z lilo, gdzie nie mozna wybrać instalacji
> [...]

nie wiem co zrobiles zle. ja mam na kompie cos takiego:

boot manager <--- bootowalna
C primary DoS (Deny of Service:)
extended:
D: os/2
linux swap
linux ext2 <--- tu jest LILO

nie mam z tym ukladem zadnych problemow, ale robilem tak:

1.najpierw pozakladalem wszystie partycje poprzez os/2
2.pododawalem co trzeba do bootmanagera
3.instalka dos a potem os/2
4.instalka linuxa: tylko zmiany typow partycji linuxowych
5.ustalenie ze LILO jest na hdaX X-partycja linux ext2

i mi to dziala.
jeda uwaga. taki uklad dziala dobrze pod warunkiem ze dysk jest do 8GB,
po powyzej 8GB pojawia sie problem 1024 sciezki, i zadna partycja
systemowa nie moze wykraczac poza 8GB. moga sie tam znajdowac co
najwyzej
partycje z danymi.

a co konkretnie instalowalem:
DOS 6.20 (dos 6.22 mnie wkurza, jest to wynik dwoch przegranych procesow
microsofta, jeden z procesow dotyczy stacker system a drugi
prawdopodobnie
dotyczy narzedzi optymalizujacych pamiec.)
OS/2 Warp 4 UK
Linux RedHat 6.0

wszystko biega do tej pory.