Jak sprawdzac IP, bylo - Jakis postep :)

Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Thu 30 Sep 1999 - 19:30:44 MET DST

rafii wrote:

> sPINGowalem 2 kompy :
> - swoj (212.160.17.155) - czas odpowiedzi 0 ns
> - tepsa (194.204.159.1) - czas odpowiedzi 160-180 ns
> W obydwu przypadkach kolor czarny (nie czerwony) w PMPing, czyli
> wszystko chyba gra.

no to jestes w domciu :) masz komunikacje IP, i to w zupelnosci
wystarczy.
jedyne co masz wpisane zle, to adres nameservera. znajdz sobie jakis
najblizszy nameserver. jesli sie przypinasz do tpsa, najlepszy bedzie
nameserver tpsa. znajdz jego IP. chociaz na probe mozesz
tez skorzystac z nameservera nasku,
dns.nask.pl, ma dwa numery -> 148.81.16.51, 195.187.245.51

wejdz w edycje pliku X:\MPTN\ETC\RESOLV2 , X: litera dysku
na ktorym zainstalowales OS/2. moze to wygladac tak:

search wbc.lublin.pl pol.lublin.pl umcs.lublin.pl
nameserver 1.100.200.250
nameserver 2.20.200.0
nameserver 200.100.50.25

pierwsza linia okresla ci domeny ktore beda przeszukiwane
automatycznie. wpisz tam co chcesz, tzn. co ci pasuje.
od biedy moze byc:
search tpsa.pl i to wystarczy.

w pozostalych liniach (max 3) wpisz prawidlowe IP nameserverow,
musi byc przynajmniej jeden.

Po tym wszystkim powinno zadzialac. na wszelki wypadek przeladuj
komputer, ale to chyba nie jest konieczne (nie sprawdzalem)
jeszcze uruchom program nslookup bez parametrow, i wpsz
kilka kompletnych adresow ale po nazwach a nie numerach.

np tak:

nslookup
(pojawi sie prompt)
www.teamos2.org.pl
(tu po chwili pojawi sie troche informacji, numery IP itp.)
sunsite.icm.edu.pl
(powinny sie pojawic numery IP dla tego adresu)
exit
(powinienes wyskoczyc do linii polecen)

Jesli to ci zadziala, to wszystko powinno biegac jak trzeba.

> Jezeli chodzi o nazwy serwerow to nic nie zienilem w porowaniu z
> poprzednimi ustawieniami. Niemniej w Netscape mam odpowiedz "Check the
> server name in the location and try again.

czyli tak jakby nie mial kontaktu z nameserverem.

> Off coz. (jestem cholernym laikiem ale tyle wiem :))) )

ja na wszelki wypadek tlumacze jak krowie na miedzy :)

> Prosze o dodatkowe wyjasnienia. Jak to zrobic?

hmmmm.... kilka przykladow masz powyzej, mozesz z nich korzystac
bo numery masz rozwiazane. przyklad mojej prawdziwej sesji:

[D:\PUB]nslookup
Default Server: gateway.wbc.lublin.pl
Address: 10.0.0.1

> dns.tpsa.pl
Server: gateway.wbc.lublin.pl
Address: 10.0.0.1

Non-authoritative answer:
Name: dns.tpsa.pl
Address: 194.204.159.1

dwie ostatnie linie to sedno sprawy. mozesz skorzystac wlasnie z tego
numeru jako serwera DNS, wpisz to jako pierwsza pozycja do pliku RESOLV2
..

> Czy moge prosic o wyjasnienie: krok po kroku? (jakim programem, czy jest
> on w systemie, jaka komende wpisac i gdzie?). To chyba tyle. Blisko -
> coraz blizej :)

routing przy polaczeniu PPP powinien sie w zasadzie sam ustawiac :)
jesli ci chodzi polecenie PING na rozne adresy (np. wszystkie IP
ktore wymienilem w tym liscie oprocz IP zaczynajacych sie od 10.*.*.*)
to znaczy ze routing masz ustawiony dobrze, wiec nie ma sensu moje
dalsze tlumaczenie. jesli bys mial normalna karte sieciowa, to moglbym
ci
przytoczyc tresc przykladowego pliku startowego do routingu, ale teraz
to chyba nie ma sensu.

> Podam jeszcze to co otrzymuje w okienku InJoya (po zalogowaniu sie):
> Line speed: 57600
> modem Connect: connect 57600

to nie ma znaczenia.

> Your IP Addr: 212.160.17.155 (to ten ostatnio przyznany)

to ma b.duze znaczenie. sprawdz pinga na ten adres.

> Gateway IP: 0.0.0.0

uech. czy tpsa nauczy sie wreszcie przydzielac prawidlowe IP ?
jelsi chcesz to mozesz uzyc polecenia tracerte , jest to odpowiednik
unixowego polecenia traceroute. zamiast ping costam piszesz
tracerte costam , i uzyskujesz IP kolejnych routerow po drodze.
pozycja pierwsza lub nastepna za "Your IP Addr:" jest prawdziwym
adresem IP routera. bo numer 0.0.0.0 to jest kit, a scislej mowiac
jest to adres kazdego routera przypietego do danego kabla. tzw. router
automatyczny czy jak mu tam.

> Host: tpsa
> Timery: chodza spox
> FCS Errors: 0

to tez bez znaczenia :)

Zachowaj sobie ten list, bo moze ci sie kiedys do czegos przydac.