Re: jak nagrywarka? wiem, ale jaki kontroler nie :)

Autor: Wojciech Gazda (gazda_at_fema.krakow.pl)
Data: Fri 17 Sep 1999 - 20:03:47 MET DST

Przemyslaw Dobrowolski wrote:

> Juz zdecydowalem sie na Yamahe CRW6416S, ale nie otrzymalem odpowiedzi jaki
> kupić kontroler czy z BIOS'em czy bez niego (gdyby co to zamierzam miec jeszcze na
> tym kontrolerze skaner i nic wiecej).

Kontroler z BIOS-em będzie Ci potrzebny tylko wtedy gdybyś zamierzał
butować komputer z dysku twardego SCSI, do samej nagrywarki i skanera
bios jest niepotrzebny.

Nawet jeśli nie korzystałbyś z HDD SCSI teraz, a kupował porządny
kontroler, to jednak lepiej trochę dołożyć do BIOS-a. I zacząć myśleć o
przejściu na twardziela SCSI. Dużo lepiej działa :-) Nie będzie z nim
jak sądze kłopotów z coraz bardziej gigantycznymi dyskami (coś z
historii: 486 z zabytkowym kontrolerem AHA-1522 był w stanie obsłużyć "z
marszu" dysk 6.4GB!).

W nowym kompie mam kontroler AHA-2940UW z biosem i chwalę sobie (wersja
"box" koszt - około 1200 zł). AHA-2940U, OEM albo bulk powinno Ci się
udać kupić już w okolicach 500zł (brutto), choć z uwagi na transfer
(jeśli myślisz o przyszłości) doradzałbym jednak UW.

Aha, i na pudełku jest znaczek "Ready for OS/2 Warp" :-))

--
Wojciech Gazda
/* Asua programmers - http://www.asua.org.pl           */