Re: Darmowe db/2

Autor: Leszek Kubrak (infokub_at_nw.pp.com.pl)
Data: Sat 04 Sep 1999 - 11:57:54 MET DST

On Sat, 4 Sep 1999 11:44:44 +0200 (CEST), Grzegorz Szyszlo wrote:

>Probowalem zrozumiec licencje, ale nie wiem czy czegos nie pokrecilem.
>Wydaje mi sie ze wg. licencji DB/2 mozna uzywac za darmo, pod warunkiem
>ze sie nie osiaga jakichs korzysci z jego stosowania. a jesli sie
>korzysta komercyjnie to trzeba zaplacic. jak to jest naprawde?
>mi by jednak zalezalo zeby byl darmowy takze przy osiaganiu
>korzysci.

Licencji nie czytałem, natomiast barzdo bym się zdziwił gdyby IBM pozwolił
na używanie takiej "kobyły" w celach komercyjnych za darmo. Tak samo dobrze
np. Microsoft mógłby rozdawać za darmo pełną wersję SQL-Servera.
Są to zbyt poważne narzędzia, żeby były udostępniane w ten sposób.
Poza tym jest tam dostępna tylko wersja Personal. A używanie takiej
bazy danych na pojedyńczej maszynie chyba raczej mija się z celem.

Leszek KUBRAK <infokub_at_pp.com.pl>

P.U.I. "InfoKub" tel.0-602-673124
os.Kolorowe 25/5 tel.(0-12)425-04-40
31-941 KRAKÓW fax.(0-12)425-04-41