Re: ISDN

Autor: Leszek Kubrak (infokub_at_nw.pp.com.pl)
Data: Sat 07 Aug 1999 - 14:26:17 MET DST

On Fri, 6 Aug 1999 19:00:36 +0200 (CEST), Jurek Kowalski wrote:

>Podobnych dwoch, o oznaczeniach "ASUSCOM" TA-200ST
>i "ISDN TA" TAS400E
>uzywam codziennie od roku, 0 problemow.
>
>Jest to ten sam tajwanski produkt, sprzedawany pod roznymi nazwami.
>
>Przez analogowe wejscia laczylem sie modemem z innym analogowym
>modemem po kraju, z predkosciami okolo 28k, czyli OK:)

I tu właśnie pojawia się jeszcze jedna istotna cecha : funkcjonalność.
Z tego również wprost wynika taka a nie inna cena. Używany przeze mnie
USR Courier to "2 w 1" : modem ISDN, faks grupy 2, modem V.34 (możliwość
bezpośredniego łączenia się z modemami analogowymi), możliwość podłączenia
jednego urządzenia analogowego. Dodatkowo modem inteligentnie steruje ruchem
przychodzącym w zależności od numeru, na który przychodzi dzwonienie) lub
rodzaju sygnału (dane, głos). Dodatkowym plusem jest to, że program
konfiguracyjny jest pod Win 3.11 i doskonale sprawuje się pod OS/2.
Z cech czysto ISDN-owych wielkim plusem jest to, że przy dostępie do Internetu,
w zależności od obciążenia toru transmisyjnego modem sam włącza lub wyłącza drugi
kanał danych. Dzięki temu w sytuacji, gdy transmisja jest wolna (poniżej 7 KB/s)
aktywny jest tylko jeden kanał, czyli połączenie jest tańsze.

Leszek KUBRAK <infokub_at_pp.com.pl>

P.U.I. "InfoKub" tel.0-602-673124
os.Kolorowe 25/5 tel.(0-12)425-04-40
31-941 KRAKÓW fax.(0-12)425-04-41