Re: Zrobieem sobie dobrze (LAN)

Autor: Wojciech Gazda (gazda_at_fema.krakow.pl)
Data: Mon 12 Jul 1999 - 21:46:44 MET DST

Wojciech Smagowicz wrote:

> Proszę o pomoc
> Mam (a raczej miałem) OS/2 4.0 PL z założonym fixpackiem 5.
> Przy ustawianiu połączenia z serwerem (Linux + Samba) gdy trzeba ustawić
> Peer zamiast Konfiguracja zaznaczyłem Instalacja i konfiguracja.
> Niestety w CD była płytka instalacyjna - cholerstwo zrobiło dokładnie co
> kazałem i poszło. Następnie po restarcie okazało się że nie mogę się
> zalogować do sieci lokalnej inaczej niż jako guest (tylko on nie ma
> hasła). Więc do instalalacji IBM Peer i ściana:
> "Wymagana jest minimalna wersja usług MPTS
> Wersja 5.10.0
> [...]

        Sprawa wygląda następująco: po instalacji czegokolwiek nowszego do
MPTS, ulegają zmienie pliki syslevel.mpt (a także inne syslevel.*,
których nazw w tej chwili nie pamiętam) i późniejsza próba reinstalacji
usług sieciowych z instalacyjnego CD OS/2 kończy się niepowodzeniem.
        Trzeba usunąć wszystkie pliki syslevel.*, które zawierają w sobie
teksty związane z siecią LAN, typu: "MPTS", "LAN - coś tam", "TCP/IP"
itp. (podejrzyj to edytorem tekstu).
        Po usunięciu tego (syslevel.*) można już reinstalować całość z
kompaktu, najlepiej nie z foldera "Systm Setup" ale bezpośrednio z CD za
pomocą programu npinst.exe, który znajduje się w jednym z podkatalogów.
        Po zainstalowaniu całych usług od nowa (niestety, też to przerabiałem),
można się zabierać za ostrożną konfigurację. Jedyna pociecha jest taka,
że nie trzeba instalować całego OS/2 :-)

--
Wojciech Gazda
/* Asua programmers - http://www.asua.org.pl           */