Re: TCP/IP Gdzie tu tkwi blad?

Autor: Leszek Gerwatowski (bigl_at_cs.tg.com.pl)
Data: Fri 02 Jul 1999 - 00:15:15 MET DST

In article <377BE64C.6D5D_at_fema.krakow.pl>, Wojciech Gazda wrote:
>Cześć !
>
> Mam pewien problem z konfiguracją sieci LAN u siebie w firmie. Otóż
>wygląda to następująco:
>- serwer pracujący na Linuxie (Slackware) daje komputerom w firmie
>dostęp do internetu, poprzez adres 192.168.1.1 - default route (apropos,
>czy to jakiś standardowy numer? widziałem go już w którymś z postów).

Numer jest o tyle standardiowy że jest to jedna z klas nierutowalnych,
przeznaczonych na robienie sieci wewnętrznych (tak jak np. 10.0.0.0/255.0.0.0).
Chodzi o to że żaden router nie powinien pakietów o takim IP przesyłać dalej
czyli że nigdy nie wyjdą poza firmę (w praktyce jednak część routerów -
zwłaszcza sprzętowych - takie rzeczy gdzieś kieruje, ale standard mówi że nie
wolno).

>- numery IP, broadcast, DNS itp. są konfigurowane przez DHCP.
>
>I teraz jest checa:
>Systemy z Windoze działają bez problemu, natomiast OS/2 Warp 4 zachowuje
>się dziwnie. Z serwerem DHCP łączy się podczas startu i odczytuje co
>trzeba, ale później nie widać serwera 192.168.1.1 (ping zawisa). Aby to
>odblokować trzeba wykonać:
>ping 192.168.1.255 (broadcast adress)
>i dopiero po tej czynności wszystko zaczyna działać (tzn. widać
>Internet).
> Czy ktoś z Was spotkał się już z czymś takim i jeśli tak, to co by tu
> [...]

Trzeba zaaplikować ostatniego fixa do systemu a przede wszystkim fixa do TCP/IP
i do DHCP-klienta. Jeśli nie wiesz co i jak napisz to podam dokładniejsze
namiary.

--
|Leszek Gerwatowski|    _/_|_\
"Don't fix it if it isn't broken"