TCP/IP Gdzie tu tkwi blad?

Autor: Wojciech Gazda (gazda_at_fema.krakow.pl)
Data: Thu 01 Jul 1999 - 22:05:29 MET DST

Cześć !

        Mam pewien problem z konfiguracją sieci LAN u siebie w firmie. Otóż
wygląda to następująco:
- serwer pracujący na Linuxie (Slackware) daje komputerom w firmie
dostęp do internetu, poprzez adres 192.168.1.1 - default route (apropos,
czy to jakiś standardowy numer? widziałem go już w którymś z postów).
- numery IP, broadcast, DNS itp. są konfigurowane przez DHCP.

I teraz jest checa:
Systemy z Windoze działają bez problemu, natomiast OS/2 Warp 4 zachowuje
się dziwnie. Z serwerem DHCP łączy się podczas startu i odczytuje co
trzeba, ale później nie widać serwera 192.168.1.1 (ping zawisa). Aby to
odblokować trzeba wykonać:
ping 192.168.1.255 (broadcast adress)
i dopiero po tej czynności wszystko zaczyna działać (tzn. widać
Internet).
        Czy ktoś z Was spotkał się już z czymś takim i jeśli tak, to co by tu
trzeba zrekonfigurować?

--
Wojciech Gazda