Re: TCP/IP Configuration

Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Thu 01 Jul 1999 - 18:25:53 MET DST

Shakuł wrote:

> To może ja napiszę co?, jak? i gdzie? jest w tej sieci. Jest sieć LAN
> (zrealizowana na skrętce) do której są przypięte komputery, hub'y i modem
> (ADSL) (no może nie w tej kolejności :). W sieci tej nie ma serwera (w
> każdym razie nie ma go po mojej stronie, pewnie jest po drugiej stronie
> "drutu":). Wszystkie komputery będą łączyć się z I-netem przez ten modem.
> Numer IP (bramka) modemu to: 192.168.1.1,
> mój numer IP to: 192.168.1.2,
> maska podsieci: 255.255.255.0,
> numer DNS 195.116.199.146,
> domena: gdansk.supermedia.pl

no to juz wiesz co wpisywac :) z tego co widze masz postawionego
gatewaya ktory robi tzw. maskarade. tzn. na zewnatrz wszystko widnieje
jako
pojedynczy numer IP.

> Jeśli można prosić o instrukcje w stylu "naciśnij na OK, po czym w rubryce
> (...) napisz (...)". Z góry dziękuję za wszystkie wskazówki.

jak bedziesz instalowal to w pewnym momencie instalator spyta ktore
protokoly sieci zainstalowac. zaznacz TCP/IP. potem ci sie pojawi cos
w rodzaju hierarchicznego menu (tak jak opcje w netscape4). przelec
wszystkie opcje i powpisuj numery tam gdzie powinny byc wpisane.
w razie czego zawsze mozesz nacisnac F1 (klawisz F1 a nie najpierw F a
potem 1 :)

> Odpowiedz brzmi nie wiem :(

te protokoly sluza do autokonfiguracji. dziala to tak ze jest sobie
serwerek BOOTP lub DHCP. adminowi podajesz tylko numer swojej karty
sieciowej,
i tyle. komputer startuje. wysyla zapytanie, a serwer BOOTP lub DHCP
zwraca wszystkie informacje tzn. IP, network, maske, DNS, domene
itd/itp.
bardzo wygodne :)

wiesz, najlepiej sie skontaktuj z adminem swojej sieci.
tak nawiasem zastanawiam sie..... skoro juz jest serwer z maskarada
to czemu nie ma na nim od razu:
1.cache DNS (czyli lokalny DNS keszujacy, b.przydatne)
2.serwer BOOTP lub DHCP
3.przydalby sie lokalny serwer news i lokalna bramka mailowa :))