Re: MESA - Kilka pyta od nowicjusza (?)

Autor: Marek Wojciechowski (mw_at_sunrise.pg.gda.pl)
Data: Wed 30 Jun 1999 - 22:51:43 MET DST

On Wed, 30 Jun 1999 18:07:16, Grzegorz Szyszlo
<znik_at_avalon.wbc.lublin.pl> wrote:

> Jeszcze cos. z excela da sie wyeksportowac tabele do pliku tekstowego,
> znakami rozdzielajacymi jest tabulator. przerobienie takiego czegos
> do tabeli w html nie jest juz problemem jesli sie skorzysta z REXX,
> lub jakiegos gotowego skryptu w rexx. od biedy moge zmarnowac troche
> czasu. bo skoro juz w rexx'ie napisalem kawal procedury do zamiany
> zapisu cyfrowego na slowny liczb (np. do wypelniania w formularzach)
> to czymze moze byc jakas tam tabela? :))

> co racja to racja :)) btw. co to jest mesa?
> (juz mozna sie ze mnie smiac:) ale na serio nie wiem)

A fe, wstyd. Bardzo fajny arkusz kalkulacyjny pod OS/2 only. Ma komplet
funkcji Excela i honoruje jego składnię, ma komplet funkcji Lotusa i
honoruje jego składnię, no i ma oczywiście swoje funkcje. Znakomicie
integruje się z desktopem, wykożystuje palety do zmiany elementów
płachty takich jak kolory, ramki, wykresy, czcionki itd. Ma znakomicie
ułatwiające życie funkcje w stylu dziedziczenie formuł i "inteligentne
wypełnianie" (o ile mi wiadomo to w Exelu nie ma nic takiego, a bardzo
się to przydaje). Potrafi czytać i zapisywać pliki w różnych formatach
np. Excel 3/4/97 poprawnie konwertując polskie znaczki (przynajmniej
przy czytaniu. Przy zapisie niestety gubi je).

Acha, no i instalacja to dwie dyskietki 1.44MB. Po instalacji razem z
helpami i przykładami około 5 MB.

Bliższe informacje i wersja demo (ograniczenie do arkusza 30*40 czy
jakoś tak) na stronie: http://www.sundialsystems.com

                                               Marek Wojciechowski