Re: Problem z sendmail

Autor: Leszek Gerwatowski (bigl_at_cs.tg.com.pl)
Data: Wed 23 Jun 1999 - 15:06:20 MET DST

In article <3770D11E.BB7_at_elektron.pol.lublin.pl>, Radoslaw Cechowicz wrote:
>Mam problem z sendmail (Warp UK, 4.0). Nie wiem jak zabezpieczyc sie
>przed wykorzystywaniem serwera pocztowego przez osoby niepowolane.
>Ostatnio zanotowalem kilka przypadkow wykorzystywania uslugi SMTP przez
>osoby laczace sie z TPSA (modem) do wysylania duzej ilosci listow (o
>kontrowersyjnej tresci). Wiem, ze Linux potrafi sobie poradzic z
>podobnym problemem (wystarczy odpowiednio zmienic plik "sendmail.cf") o
>istnieniu podobnych zabezpieczen dla OS/2 nic nie wiem. Moze ktos moglby
>pomoc.

Wprawdzie sendmail OS-owy ma plik sendmail.cf, ale z tego co wiem niestety nie
da sie zablokowac relay-owania w nim. Mysle ze najlepiej zamiast niego postawic
inne serwer SMTP - niedano ktos chwalil o weasel-a, a zdaje sie ze jest rowniez
przeniesiona najnowsza wersja sendmaila z Linuxa.

Weasel:

http://eepjm.newcastle.edu.au/os2/software.html

I jego opis - chyba bardzo obiecujacy w tej kwestii:

"Mail server. Allows blocking of mail from specified hosts, does not permit
relaying except from trusted hosts. Supports the use of aliases for lists of
e-mail addresses."

Inne serwery SMTP:

http://hobbes.nmsu.edu/pub/os2/apps/internet/mail/server/

--