Re: ext2

Autor: Jan Stożek (jasio_at_nowhere.pl)
Data: Thu 20 May 1999 - 00:59:17 MET DST

On Wed, 19 May 1999 09:23:10, zawada_at_if.uj.edu.pl (Michal Zawada)
wrote:

> Och, nie ma prostych rzeczy na Ziemi. Przeciez juz mam cztery partycje.
> Nie zrobie piatej, bo nie potrafie.

        To załóż ją jako secondary, a nie primary - OS/2 znakomicie się
butuje z partycji dodatkowej (a także z drugiego dysku fizycznego),
Linux zresztą też. Dzięki temu możesz mieć na dysku cztery systemy
operacyjne (OS/2 i Linux na partycji secondary, dwa systemy lub
"systemy" wymagające partycji podstawowej (np. DOS, WinDOS, WinNT) i
BootManager albo Lilo, a jak Cię bardzo przyciśnie - to nawet pięć
startowalnych partycji (trzy partycje podstawowe, plus Linux i OS/2 na
extended) pod warunkiem, że użyte systemy dadzą się uruchomić przez
LILO.

> A woja droga, co ma do tego porzadnosc systemu. Linux widzi u mnie
> absolutnie wszystkie partycje i nigdy nie mialem z tym zadnych klopotow.

        Jakoś mnie mierzi nieuzasadnione łamanie konwencji. Skoro się
przyjęło, że partycje podstawowe są wzajemnie dla siebie niewidoczne,
to uważam za bezpieczniejsze przestrzeganie takiej umowy. Jeżeli
chcesz mieć partycję widoczną dla kilku systemów, to załóż ją jako
secondary. OK - czasem rzeczywiście trafiają się sytuacje, kiedy
trzeba sięgnąć ponad podziałami i narzędzia do tego powinny być. Ale
właśnie jako wyjątek na specjalne okazje, a nie reguła codziennego
funkcjonowania.

--
Pozdrawiam,
Jan.