Re: HPFS386

Autor: Jurek Kowalski (jkowal_at_um.szczecin.pl)
Data: Thu 29 Apr 1999 - 20:28:44 MET DST

Leszek Gerwatowski wrote:

> Ja nie wiem czy to jest ten HPFS ale w Warp Serverze to HPFS386 mial jeszcze
> prawa dostepu itp. rzeczy typowe dla serwera i z normalnych dyskietek
> startowych OS/2 nie widzialo sie nic.

Tylko z oczytania i o ile pamietam :)

HPFS386 przenosi prawa do plikow do samego systemu plikow;
HPFS utrzymuje prawa w pliku C:\IBMLAN\ACCOUNTS\NET.ACC

Ale nie masz w Merlinie narzedzi do manipulowania prawami ala HPFS386.

A w serwerze jet to niezbedne bo dostaje sie do plikow wielu
uzytkownikow jednoczesnie (analogicznie jak w NOVELLu)

Nie ma sprawy jesli jestes nie zsieciowany (po NETBIOSie).

Wiec na strukturze HPFSu zalozonego przez Merlina
spokojnie i o 20-30% szybciej mozesz pracowac z HPFS386.IFS,

a kiedy bedziesz chcial cos selektywnie udostepnic to:
<stary niesprawdzony moj osobisty pomysl>
budzisz sie z 16bit HPFS.IFSem, ustawiasz prawa, wracasz do 32bit.
bo podobno plik z prawami jest czytany w drugiej kolejnosci.

---

    | |