Re: Zawieszanie Warpa [bylo: Pliki *.chk ?]

Autor: Wojciech Gazda (gazda_at_fema.krakow.pl)
Data: Wed 28 Apr 1999 - 21:34:08 MET DST

Shakuł wrote:

> [...]
> <...>
>
> Może zwisy i to, że nie mogłem zainstalować na HPFS'ie mają coś wspólnego
> z umiejscowieniem partycji na dysku? W archiwum grupy i nie tylko
> wyczytałem,
> że partycja powinna być poniżej 1024 cylindra. Choć inni pisali, że to nie
> konieczne. Jak to jest, jak powinien być skonfigurowany dysk, aby wszystko
> działało.

        Przeczytaj trzy artykuły "Równoległa instalacja OS/2 i [...]",
na: http://www.asua.org.pl/kielpa/
        Jeżeli OS/2 nie startował z dysku logicznego D: po skopiowaniu tam
swoich plików, to znaczy że partycja z tym dyskiem wystawała poza limit
1024 cylindra. Dla dysków 6.4GB granica ta przebiega w okolicach 3GB.
Dla innych - różnie. Jak to w miarę szybko sprawdzić znajdziesz w
artykule: "Równoległa instalacja OS/2 i Linux".
        Zwisy są raczej związane z pamięcią operacyjną. Miałem kiedyś taki
przypadek: jedna z pierwszych płyt głównych pod Pentium obsługujących
kości DIMM (miała też gniazda dla EDO, chipset chyba VX). Z pamięciami
EDO wszystko grało, ale po włożeniu DIMM-a, obojętnie jakiego, OS/2
chodził tylko w trybie tekstowym. Próba uruchomienia PM-a dawała
natychmiast 'Internal Processing Error".

> Jak będę miał trochę czasu to wymienię nie tylko pamięć, ale i procka i
> wówczas
> sprawdzę jak chodzi.

> Niestety nie posiadam żadnego, a dyskietki instalacyjne nie były
> uaktualniane.
        Przy nieuaktualnionych dyskietkach niestety nie da się nawet poprawnie
spartycjonować dysku większego niż 4GB, nie mówiąc o instalacji.

--
Wojciech Gazda
/* Asua programmers - http://www.asua.org.pl           */