Re: Karty dzwiekowe PCI

Autor: Marek Wojciechowski (mw_at_chem.pg.gda.pl)
Data: Wed 31 Mar 1999 - 11:45:33 MET DST

On Tue, 30 Mar 1999, Michal Koslinski wrote:

> ja rowniez mam zamiar zakupic karte na pci, ale szukanie rozpoczne dopiero po
> swietach. w dodatku nie wiem jak szkutecznie bede to robil, bo niestety nie mam
> zadnego dojscia do "sprzetu na probe", wiec wiele zalezy od zyczliwosci
> przedawcow (gielda, sklepy). biore pod uwage dwa chipsety tj. wlasnie omawiany
> przec ciebie Crystal i ESS. co do tego drugiego narazie nie wiem czy istnieja
> karty na pci, ale wiem na pewno, ze byl dobrze oprogramowany.

Nie udalo mi sie znalezc niczego PCI na ESS. A co do testowania to zawsze
zaznaczam sprzedawcy, ze wezme pod warunkiem iz bede mogl zwrocic jesli
nie da sie uruchomic na moim sprzecie. Czasami kreca nosem, ale najczesciej
sie zgadzaja (z reszta nawet jak sie nie zgodza

Jak to ktos juz napisal dobrym rozwiazaniem moze byc Diamond na AU8820
i sterownikach od Aureal. Wprawdzie mi nie udalo sie jej zmusic do dzialania
ale podobno dziala, wiec jak juz pisalem moze to byc broblem Warpa 3
ktorego ja uzywam. Moze jakis posiadacz 4-ki sprawdzilby ta karte?

Tymczasem podlaczylem juz Twistera 3D na Crystalu CS4280 i zadzialal
natychmiast. Oczywiscie na kompakcie nie bylo sterownikow dla OS/2 ale
byly takowe na stronie www.cirrus.com.

W sumie karta jakas rewelacyjna nie jest i sadze, ze dla Warpa 4
lepszym rozwiazaniem moze byc powyzszy Diamond. Z drugiej strony
obawiam sie, ze poza tymi steownikami 1.0 nic wiecej sie nie pojawi
dla Aureala, natomiast jesli chodzi o Crystala to mozna miec nadzieje
na regularne uaktulnienia.

Obecne sterowniki sa bardzo beta i poza Wavami niczego innego nie odtwarzaja,
a i to przy dosyc duzym obciazeniu procesora.
Jednak zwarzywszy ze cirrus/crystal regularnie robi uaktualnienia do
OS/2 i kazdy ich produkt ma komplet strownikow rowniez dla OSa, mozna
miec nadzieje ze szybko pojawi sie nowa, uzupelniona wersja.

Za chwile napisze do nich slowko w tej sprawie. Moze ktos jeszcze, w ramach
promocji OSa, napisalby pare slow zachety, niezaleznie od tego czy ma zamiar
te karte kupic czy tez nie :)

                                                   Marek Wojciechowski