Re: WARP 3 i Novell - zakoŻczenie

Autor: Jan Stożek (jasio_at_nowhere.pl)
Data: Tue 02 Mar 1999 - 00:24:40 MET

Cześć,

On Mon, 1 Mar 1999 07:20:33, Grzegorz Szyszlo
<znik_at_avalon.wbc.lublin.pl> wrote:

> pomyliles sie. w nw4 to faktycznie LONG.NAM , ale w nw3 to jest OS2.NAM

        OKi, może tak być. Faktem jest, że winda go bierze. Być może od
któregoś apdejtu, ale bierze.

> w kazdym razie ten FS byl pomyslany dla OS/2,

        Bo w czasie, kiedy go pisano, długie nazwy miała makówa (mac.nam),
unix (nfs.nam czy coś takiego) i OS/2. A winda była 100 lat za
Murzynami.

> ale novell dostosowal requester
> dla windy, zeby z tego tez korzystal. widocznie admin nie lubi miec
> dlugich nazw w windzie. lamerstwo.

        Lamerstwo.

> tu tez nie do konca. sesja DOS moze byc prywatna lub publiczna. prywatna
> faktycznie ma wlasny ID. ale publiczna bierze logowanie bezposrednio z
> OS/2.

        Dokładnie tak. Poza tym prywatna może wziąć literki od systemu,
jeżeli ma ustawiony LASTDRIVE odpowiednio wysoko (dlatego się trochę
gryzie z NDS-em, a racze z requesterem nds-owym). Nie chciałem zbyt
detalicznie w to wchodzić, żeby człowiekowi mętliku nie zrobić. Ale
pamiętam, że zrozumienie co jak z kim, dlaczego i w jakiej pozycji
kosztowało mnie chyba z tydzień zabawy.

> :)))))))) publicznie jeden user, a prywatnie drugi. i jednym nortonem
> mozna przekopiowac dane miedzy roznymi userami :))

        Na przykład. Albo admin zalogowany w oknie DOS-a, żeby coś na szybko
poprawić lub sprawdzić nie przerywając snu, pardon, pracy.

> otoz nie. na wielu kartach 0 (co mnie dziwi), ale 3COM przepisuje tam
> faktyczny MAC (bo to nie ID tylko MAC).

        No jo, masz rację. Jest to MAC.

> wcale nie :) zawsze warto miec ten wpis. jak wszystkie novele maja
> SET REPLY TO GET NEAREST SERVER=OFF
> to po zabootowaniu os/2 nie zobaczy sieci jesli nie ma wpisanego
> serwera.

        Masz rację, to jest wyjątek. Nie pracowałem w takiej konfiguracji. ;D

> albo wszystkie maja powyzszego seta.

        To wtedy złe wpisanie przynajmniej Ci nie pogorszy.

> ja mam na codzien podpietego osa przede wszystkim do NW4 w NDS a nie
> bindery.

        To był skrót myślowy z mojej strony. Requester 2.11 (dostarczany z
Merlinem i NetWarem 4) miał braki w obsłudze NDS-u, głównie w sesjach
DOS. 2.12 przynajmniej pozwalał na udostępnienie usług NDS DOS-owi,
ale tylko w sesjach globalnych - nie pozwalał na stosowanie
prywatnych. W sumie niedoróba.

> chcesz zeby admin osiwial? zaraz zacznie lama panikowac ze mu sie serwer
> powiesi :) ROTFL

        Mi się nie powiesił, a chyba przez dwa lata tak go katowałem, w tym
kontem admina. Mogę wystawić na piśmie. :)

> nie uzywam telnetd. za wielkie ryzyko. kazdy zatelnetowany jest jakby
> rootem.

        Ja też już nie, ale lepiej takie coś wiedzieć.

--
Pozdrawiam,
Jan.