Re: Nagrywarka CD

Autor: Leszek Kubrak (infokub_at_nw.pp.com.pl)
Data: Mon 01 Mar 1999 - 21:19:33 MET

On Mon, 1 Mar 1999 16:27:37 +0100 (CET), Lech Wiktor Piotrowski wrote:

>Temat ten przewijal sie wiele razy przez liste - nie za bardzo go czytalem, bo nie mam
>nagrywarki. Jednak nadszedl czas, ze chyba powinienem ja kupic (noszenie dysku w
>kieszeni z materialami Teamowymi i nie tylko spowodowalo dwukrotny pad partycji i
>permanentny pad plyty glownej). Tak wiec, czy moglibyscie napisac, jakie nagrywarki
>wspolpracuja z OS/2 (wiem, ze sa na liscie do RSJ i innych, ale chodzi mi o te, ktore sa
>przetestowane) i moze ewentualnie ceny i miejsca gdzie mozna kupic. Za kazda
>odpowiedz bylbym bardzo wdzieczny :)

Osobiście od października używam Yamahe CRW-4260, a od sierpnia takoważ pracuje u mojego
klienta w ruchu ciągłym (zapisywanie na płytach kopii sprzedanych biletów). Aktualnie
dostępny jest model bodajże 4416 (czyli zapis CD-ROM 4x, CD-RW 4x, odczyt 16x). Jest
to nagrywarka z interfejsem SCSI lub IDE. Cena na poziomie 1400-1600 zł.

Kolega używa, również pod OS/2, PHILIPSA CD-R/RW 3600 z interfejsem IDE.
I nie narzeka na niego. W listopadzie zapłacił około 1000 zł.

Obydwa te urządzenia obsługują płyty CD-RW.

Natomiast z moich doświadczeń wynika jedna uwaga. Generalnie do roboty należy brać
nagrywraki z interfejsem SCSI. Koszty zakupu wyższe, ale praca jest conajmniej o dwie
klasy przyjemniejsza i pewniejsza.

A do obsługi nagrywarki kupiłem sobie RSJ-a.

Leszek KUBRAK <infokub_at_pp.com.pl>

P.U.I. "InfoKub" tel.0-602-221956
os.Kolorowe 25/5 tel./fax.(0-12)425-04-40
31-941 KRAKÓW