Re: 4 banalne pytania

Autor: Wojciech Gazda (gazda_at_fema.krakow.pl)
Data: Fri 12 Feb 1999 - 12:45:43 MET

Marek Wojciechowski wrote:

[...]
> Z tymi cylindrami, to raczej bzdura. Ostatnia instalacja OSa jaka robilem
> dla znajomej wyglada tak:
        Oj niestety nie bzdura. Na dysku 6.4GB konia z rzędem temu kto
zabootuje OS/2 przy takiej konfiguracji:
  2000 MB FAT16 - Windoze
  4000 MB HPFS z OS/2
  3MB Boot Manager
NIC z TEGO. A jeśli się odwróci kolejność to znowu Windows nie
startuje...

        Aby to obejść musiałem utworzyć 1001 partycji:
1000 MB FAT16 - WIndoze
2000 MB HPFS z OS/2
2000 MB FAT z grami mojego brata ;-)))
1000 MB HPFS dodatkowy dla mnie
3MB Boot Manager
        (i proszę nie wspominać o nowym IBM1S506.ADD - używam SCSI).
        Konfigurację partycji na dużych dyskach (powyżej 3.7 - 4GB) trzeba
dobierać z aptekarską precyzją - najlepiej najpierw utworzyć pożądane
partycje + Boot Manager, zrobić sysinstx (jest na 4 dyskietce
instalacyjnej) na partycji, która ma być bootowalna po instalacji i
spróbować odpalić. Jeśli na ekranie nie pojawi się kwadracik i napis
OS/2 to qpa - trzeba obniżyć zasięg partycji z os-em (zmniejszyć lub
przesunć).
        Dzięki temu trickowi można dobrać działającą konfigurację bez
wielokrotnych, nużących reinstalacji systemu.

> [...]
> 4)
> Bootmanager
> 500 Mb Primary FAT16 win95
> 100 Mb Primary FAT16 dos/win3.1
> 600 Mb Logic HPFS OS/2 v. 3
> 2200 Mb Logic HPFS programy dos/win31/OS/2
> 1200 Mb Logic HPFS dane dos/win31/OS/2
> 100 Mb Logic FAT16 do testow
>
> Jak widzisz pelne spectrum konfiguracji. W domu 99,9 % czasu uzywam
> OS/2 wiec wszystko mam pod HPFS. win95 zainstalowalem niedawno bo
> mialem male zlecenie pod to cos. Prywatnie nie jest mi do niczego
> potrzebne. Od ponad 2 lat uzywam OS/2 i jak widac daje sie zyc bez w95.
        Jasne bo są to wszystko dyski do 4.7GB, a partycje bootowalne OS/2 nie
wystają powyżej 3 - 4GB na większych dyskach. Pomęczysz się na
twardzielach 6.4GB, 8GB, i 10GB to zobaczysz o czym mówię ;-))).

--
Wojciech Gazda
/* Asua programmers - http://www.asua.org.pl           */