Re: 4 banalne pytania

Autor: Marek Wojciechowski (mw_at_chem.pg.gda.pl)
Data: Thu 11 Feb 1999 - 15:50:44 MET

On Thu, 11 Feb 1999, rafalz wrote:

> Witam
> Na samym początku chciałem się podzielić z Wami radosną dla mnie nowiną.
> Otóż we wtorek lub środę odbieram swojego Merlina [4.0 pl]. Mam w
> związku z tym kilka pytań.

Gratulacje

> 1. Dyskietka startowa. Jak mniemam dostanę ją już w komplecie z
> systemikiem. Jeżeli nie to chyba będzie trzeba zainstalować DOSa a tego
> cholercia nie mam...

Dyskietka, a wlasciwie dyskietki (3) beda z systemem, bedziesz musial
je jednak uaktualnic. Pamietaj, ze to co jest na plytce ma juz ladnych
pare lat. Uaktualnienie dyskietek startowych znajdziesz tu:

ftp://service.boulder.ibm.com/ps/products/os2/os2ddpak/idedasd.exe

> W sprawie sterowników jeszcze jedno pytanko. Czy z systemem są
> dołanczane jakieś sterowniki?

Jest osobna plytka ze sterownikami, jednak jak wyzej jest to
wszystko leciwe. Najlepszym zrodlem sterownikow pozostaje internet.

> [...]
> bootmenager.
> Czy jeżeli zainstaluję boot jako pierwszy, następnie W95 na partycji C
> [1000 FAT16], a następnie OS/2 na D [1000 HPFS] czy będzie wszysko
> "grało" [Partycja E - 100 Mg na pliki wspólne FAT]? I czy kolejność
> instalacji ma jakieś znaczenie? Jeżeli nie, to czy po instalacji W95
> będzie nadal aktywny Bootmenager [a więc przed instalacją Merlina]?
> Pozatym ktoś kiedyś wspomniał cyt: "partycja OS/2 nie powinna
> przekroczyć 1024 cylindra..." niestety nie wiem o co tu chodzi. Główne
> więc pytanie czy może wyglądać mój dysk w taki sposób jak to określiłem

Z tymi cylindrami, to raczej bzdura. Ostatnia instalacja OSa jaka robilem
dla znajomej wyglada tak:
1)
             BootManager
   600 Mb Primary FAT16 win95
  3000 Mb Logic FAT32 dane
   600 Mb Primary HPFS OS/2

W tym wypadku OS/2 raczej jest powyzej 1024 i dziala.

   Inne instalacje z ktorymi mam do czynienia na uczelni to:
2)
             Bootmanager
   600 Mb Primary FAT16 win95
   600 Mb Logic HPFS OS/2
  2200 Mb logic FAT32 dane/programy
   600 Mb Logic EXT2 Linux
    80 Mb Logic swap Linux swap

lub
3)
   300 Mb Primary HPFS OS/2
   700 Mb Log HPFS dane/programy

   A moja domowa instalacja to:
4)
             Bootmanager
   500 Mb Primary FAT16 win95
   100 Mb Primary FAT16 dos/win3.1
   600 Mb Logic HPFS OS/2 v. 3
  2200 Mb Logic HPFS programy dos/win31/OS/2
  1200 Mb Logic HPFS dane dos/win31/OS/2
   100 Mb Logic FAT16 do testow

Jak widzisz pelne spectrum konfiguracji. W domu 99,9 % czasu uzywam
OS/2 wiec wszystko mam pod HPFS. win95 zainstalowalem niedawno bo
mialem male zlecenie pod to cos. Prywatnie nie jest mi do niczego
potrzebne. Od ponad 2 lat uzywam OS/2 i jak widac daje sie zyc bez w95.

Inne rozwiazanie to partycja wspolna dla OS/2 i w 95 pod FAT32
(konfiguracja 2) co prawda jeszcze jej dobrze nie przetestowalem,
alw wyglada, ze OS/2 czyta i zapisuje FAT32 calkiem zacnie.
Potrzebny IFS do fat32 znajdziesz tu:

http://www.os2ss.com/information/kelder/index.html

Acha, kiedy tylko mozesz uzywaj fdiska OSowego, ale partycje Extend
np. pod fat32, musisz zalozyc win/dosowym fdiskiem, bo inaczej
windowsy nie beda chcialy zaformatowac jej jako fat32.

Po instalacji windosow bedziesz musial jeszcze raz ustawic
bootmanagera jako startable fdiskiem OSowym.

> 4. Sprawa Fixpack'ów. Czy jeżeli zarejestruję swego Warpa w IBM-ie to
> będą dosyłać dyskietki/płytki z łatkami czy też przysługuje mi tylko
> prawo do bezpłatnego pobrania ich z serwera IBM [lub innych, widziałem
> że niektóre z Fixpack'ów są dostępne w PL]. Pozatym którego radzicie
> zainstalować już za zainstalowaniu systemu?

Fixpaki musisz sobie sciagnac samodzielnie. Nie wiem jak jest z
wersjami PL, ja uzywam UK, ale na warpa 4UK jak na razie najbardziej
zadowolony jestem z FP9. Wlasnie pojawiaja sie inne wersje jezykowe
tego fixa wiec jest nadzieja, ze niedlugo pojawi sie i PL.

A tak przy okazji posiadacze polskiej wersji Warpa moga pisac petycje
do IBM, zeby sie pospieszyli. Ostatni fixpak PL ma chyba nr. 5

Na pytania dotyczace S3 i skanerow musza Ci odpowiedziec inni, ja nie
wiem, bo nie uzywam.

Tymczasem moge polecic swoja strone, znajdziesz tam rowniez cos
apropos skanerow.

http://www.pg.gda.pl/~mw/

pOSdrawiam
                                                   Marek Wojciechowski