Re: 4 banalne pytania

Autor: Sławomir Stachniewicz (stachnie_at_alf.ifj.edu.pl)
Data: Thu 11 Feb 1999 - 14:16:17 MET

rafalz napisał(a):
> 1. Dyskietka startowa. Jak mniemam dostanę ją już w komplecie z
> systemikiem.

Owszem. Ale jeśli masz HDD większy niż 2.1 GB, to trzeba będzie
"podmienić" IBM1S506.ADD i chyba też .SNP.

> 2. Sterownik do Virge'a [DX 2Mg]. Wybrać standartowy-producenta czy też
> lepiej zainstalować jest GRADD?

Lepiej GRADD - ale trzeba mieć FixPaka bodajże 5 lub nowszego.

[...]
> W sprawie sterowników jeszcze jedno pytanko. Czy z systemem są
> dołanczane jakieś sterowniki?

Na ogół do starszego sprzętu.

> 3. Zamierzam korzystać też z Win95. W związku z tym w grę wchodzi
> bootmenager.
> Czy jeżeli zainstaluję boot jako pierwszy, następnie W95 na partycji C
> [1000 FAT16], a następnie OS/2 na D [1000 HPFS] czy będzie wszysko
> "grało" [Partycja E - 100 Mg na pliki wspólne FAT]?

Nie powinno być problemów. Na dodatek możesz OS/2 i G95
"posadzić" na partycjach podstawowych - wtedy będziesz
miał 2 dyski C: .

> I czy kolejność
> instalacji ma jakieś znaczenie?

Jeśli najpierw zainstalujesz OS/2 a potem G95, to instalator
G95 może ci schrzanić partycję HPFS - czyli najlepiej zrób
tak:

- wystartuj system z dyskietek OS/2

- partycje zrób OS-owym FDISK-iem

- zainstaluj G95

- zainstaluj OS/2.

> Pozatym ktoś kiedyś wspomniał cyt: "partycja OS/2 nie powinna
> przekroczyć 1024 cylindra..."

To chyba jeśli masz stary BIOS.

> 4. Sprawa Fixpack'ów. Czy jeżeli zarejestruję swego Warpa w IBM-ie to
> będą dosyłać dyskietki/płytki z łatkami

Zarejestrowałem i nie przysyłają.

> czy też przysługuje mi tylko
> prawo do bezpłatnego pobrania ich z serwera IBM [lub innych, widziałem
> że niektóre z Fixpack'ów są dostępne w PL].

Tak - i IMHO nie musisz się w tym celu rejestrować.

> Pozatym którego radzicie
> zainstalować już za zainstalowaniu systemu?

Chyba najlepiej FP09 UK/US, jeśli masz wersję polską to
ewentualnie FP05 PL.

> 5. Co to jest sesja WinOS/2? Chodzi o uruchomienie tej części
> windowsowej wchodzącej w skład Merlina?

Tak. Obsługuje Win32s do wersji 1.25 włącznie, nie obsługuje
Win32 (95, NT).

> I czy można np. zainstalować w
> tym tym np. skaner? Właśnie... czy Merlin obsługuje 16 bit. sterowniki
> TWAIN?

U mnie działa bez zarzutu (ręczny skaner Mustek).

> Przepraszam za tak lamerskie i banalne pytania... Ale to dopiero mój
> pierwszy zupełnie kontakt z Warpem i nie bardzo wiem kto mógłby mi
> pomóc.

Nie ma sprawy - każdy z nas kiedyś stawiał pierwsze kroki ;-)

        Sławomir Stachniewicz.

Slawomir.Stachniewicz_at_alf.ifj.edu.pl
http://solaris.ifj.edu.pl/~stachnie
Nie trzeba wierzyc w karabin, aby z niego strzelac.
One doesn't need to believe in the gun in order to shoot.