Re: 4 banalne pytania

Autor: Andrzej Pieta (ap_at_koszalin.tpnet.pl)
Data: Thu 11 Feb 1999 - 14:57:55 MET

On Thu, 11 Feb 1999, rafalz wrote:
> Witam
> Na samym początku chciałem się podzielić z Wami radosną dla mnie nowiną.
> Otóż we wtorek lub środę odbieram swojego Merlina [4.0 pl]. Mam w
> związku z tym kilka pytań.
> 1. Dyskietka startowa. Jak mniemam dostanę ją już w komplecie z
> systemikiem. Jeżeli nie to chyba będzie trzeba zainstalować DOSa a tego
> cholercia nie mam...
Dostaniesz dyskietki w kartoniku z systemem. Proponuje Ci zrobic sobie ich
kopie, a na kopie wgrac ewentualnie nowsze pliki szczegolnie do obslugi
duuuzych dyskow.
> 2. Sterownik do Virge'a [DX 2Mg]. Wybrać standartowy-producenta czy też
> lepiej zainstalować jest GRADD? Jeżeli standartowy to czy znacie jakieś
> w miarę szybkie sity skąd mógłbym to zasasać [najlepiej FTP i w pl]?
> Próbowałem to zrobić ze stron IBMa
> [http://service.software.ibm.com/os2ddpak/html/displaya/index.htm] ale
> transer jest koszmarny [parę bytów/sek :((( - dodam że łączę się przez
> modem 33,6]. Podobnie zresztą z bliżej położonego serwera
> [http://www.natali.cz/softw/os2/]... To samo dotyczy Gradd'ów.
> W sprawie sterowników jeszcze jedno pytanko. Czy z systemem są
> [...]
Do S3 lepiej zarzyc GRADD, chociaz firmowe powinienes dostac z grafika
na plytce CD.
Jak chcesz GRADD'a to mozesz zajrzec na
ftp://ftp.koszalin.tpnet.pl/pub/os2/drivers/Gradd/graddbb.zip
> [...]
> bootmenager.
> Czy jeżeli zainstaluję boot jako pierwszy, następnie W95 na partycji C
> [1000 FAT16], a następnie OS/2 na D [1000 HPFS] czy będzie wszysko
> "grało" [Partycja E - 100 Mg na pliki wspólne FAT]? I czy kolejność
> instalacji ma jakieś znaczenie? Jeżeli nie, to czy po instalacji W95
> będzie nadal aktywny Bootmenager [a więc przed instalacją Merlina]?
> Pozatym ktoś kiedyś wspomniał cyt: "partycja OS/2 nie powinna
> przekroczyć 1024 cylindra..." niestety nie wiem o co tu chodzi. Główne
> więc pytanie czy może wyglądać mój dysk w taki sposób jak to określiłem
Ograniczenie dotyczylo partycji na facie.
> 4. Sprawa Fixpack'ów. Czy jeżeli zarejestruję swego Warpa w IBM-ie to
> będą dosyłać dyskietki/płytki z łatkami czy też przysługuje mi tylko
> prawo do bezpłatnego pobrania ich z serwera IBM [lub innych, widziałem
> że niektóre z Fixpack'ów są dostępne w PL]. Pozatym którego radzicie
> zainstalować już za zainstalowaniu systemu?
Sciagnij, wgraj od razu 5FP, bedzie potrzebny przed instalacja GRADD'ow
> 5. Co to jest sesja WinOS/2? Chodzi o uruchomienie tej części
> windowsowej wchodzącej w skład Merlina? I czy można np. zainstalować w
> tym tym np. skaner? Właśnie... czy Merlin obsługuje 16 bit. sterowniki
> TWAIN?
WinOS/2 to taki szybszy od orginalu emulator Win 3.1x + Win32
> Przepraszam za tak lamerskie i banalne pytania... Ale to dopiero mój
> pierwszy zupełnie kontakt z Warpem i nie bardzo wiem kto mógłby mi
> pomóc.
No problem
                        Pozdrowienia
                                Andrzej