Re: OS/2 WARP 3 i NT na jednym komputerze - problem

Autor: Jan Stożek (jasio_at_nowhere.pl)
Data: Sun 24 Jan 1999 - 16:13:18 MET

On Sat, 23 Jan 1999 16:49:49, Jan =?iso-8859-2?Q?Bie=F1kowski?=
<janb_at_polbox.com> wrote:

> W komputerach COMAPAQ'ach BIOS jest umieszczany nie kości tylko na
> początku twardego dysku. Nie jest to rozwiązanie bezpieczne - myslę , że
> Compaq'owi chodziło o o estetykę BIOS wygląda jak WIN311 ma mnóstwo
> łopatologicznych opisów i kolorowych obrazków.

> BIOS jest na początku dysku a typ partycji to 12 więc chyba nie moge się
> zastosować do Pana rady.

        A co to ma do rzeczy? Skasuj partycję FAT-owską, przesuń PQMagikiem
partycję NTFS na sam koniec dysku, a w zwolnione miejsce wstaw
partycję FAT. Albo alternatywnie skasuj NTFS, machnij FAT do przodu,
załóż NTFS i zainstaluj NT. Nie wiem, które rozwiązanie jest lepsze,
bo nie instalowałem NT i nie wiem, jak długo to potrwa. A najpierw
przelicz geometrię dysku - ilu MB odpowiadają 1024 cylindry (logiczne,
nie fizyczne). Zresztą nie jestem pewien, ale wydaje mi się, że
ograniczenie na 1024 cylindry dotyczy tylko FAT-u, a HPFS-u nie. Skoro
jest to partycja podstawowa, to i tak ma do niej dostęp tylko OS/2,
więc wykorzystanie FAT-u ma sens głównie wtedy, kiedy chcesz mieć na
niej dual boot. Zawsze też możesz podzielić te 700 MB na dwie
partycje: startową o wielkości pewnie ze 100-150 MB i rozszerzoną na
dane i ewentualnie dodatkowe fragmenty systemu. Ja doszedłem do tego,
że instaluję OS-a na trzech partycjach: primary startable, software i
dane. W domu mam nawet cztery - dane FAT i dane HPFS, bo korzystam z
programów Win-OS2, a dla ich danych partycja FAT jest wygodniejsza od
HPFS. Taki układ uważam za bezpieczniejszy od jednej wielkiej
partycji, mimo pewnego spowolnienia pracy i zmniejszonej elastyczności
zarządzania.

--
Pozdrawiam,
Jan.