Re: StarOffice 5.0 - off topic: "lokalizacja" (tfu) programów

Autor: Grzegorz GRYC (XgYgZ_at_robobat.com)
Data: Fri 22 Jan 1999 - 11:05:51 MET

Hej

Małe(?) uzupełnienie i przykład w mikroskopijnym komentarzem

Grzegorz GRYC wrote:

-=[Ciach]=-

> Tłumaczenie programu to nie jest tłumaczenie stringów (czyli mówiąc
> łopatologicznie tłumaczenie np. Hamleta to nie jest tłumaczenie
> wszystkich słów po kolei jak leci).

-=[Ciach]=-

> Trzeba np.:

-=[Ciach]=-

> - sprawdzić ewentualne jaja z mappingiem klawiatury (patrz słynny numer
> z polskiego M$ Excela, że się dużego ż lub ź nie dało z klawiatury
> wpisać)

No właśnie.
A teraz cytat z pl.comp.os.pecet :

========= początek cytatu

zainstalowałem właśnie pod Windoze '98 (znany mi już z wersji dla
Linuxa)
pakiet StarOffice 5.0, zamieszczony na krążku CD lutowej edycji CHIPA.
Pakiecik chodzi nawet żwawo i wszystko byłoby pięknie, bo każda
alternatywa
dla MS Office jest cenna, a co więcej cała ta "gwiezdna suita" ma zostać
niebawem spolszczona.
Jest jednak pewien problem, bynajmniej nie błahy.
Otóż wszystkie nasze "ogonki" działają, niestety, z jednym małym, ale
ważnym
wyjątkiem - za cholerę nie da się wprowadzić (z klawiatury, bo z tablicy
znaków specjalnych i owszem, ale to żadne rozwiązanie) małego "ś".
Kombinacja "prawy Alt + s" nie funkcjonuje - kursor tkwi w miejscu, jak
zahibernowany.
Próbowałem różnych sposobów, jednak nawet zwykle niezawodna nakładka
Polkeyb
okazuje się tu bezsilna.
W innych aplikacjach "ś" z prawym altem wchodzi bez zarzutu, podobny
problem
pojawił się natomiast po instalacji StarOffice w zupełnie innym miejscu,
tj.
w module pocztowym Netscape'a (przedtem go nie było).
Wysłałem w tej sprawie dwa maile do redakcji CHIPa, a także do Star
Division, jednak - przynajmniej na razie - nie mam odpowiedzi.
Może ktoś ma pojęcie co z tym fantem robić i jakie mogą być przyczyny
tego
stanu rzeczy?

========= Koniec cytatu

Jeśli nawet do Windows tego nie dotestowali ... ... ... :-/

Zdrówkot
GG

--
Grzegorz GRYC